سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این پویش برای نخستین بار در کشور با همکاری اداره کل بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و تعدادی از استارت آپها به اجرا در می آید.

علیرضا کاشی افزود: مشترکان برق مشهد با پیوستن به این پویش طی روزهای هفتم تا نهم مرداد ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ بعد از ظهر در مصرف برق صرفه جویی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: از آنجا که مشهد یک میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک برق دارد خاموش کردن حتی یک لامپ یا کم کردن شدت یک کولر می تواند صرفه جویی قابل توجهی را رقم بزند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در ساعات یاد شده، مصرف برق در تمامی شهر مشهد پایش و به ازای هر کیلو وات ساعت کاهش برق، ارزش ریالی آن محاسبه می شود.

کاشی افزود: پس از اتمام زمان اجرای پویش و محاسبه ارزش ریالی صرفه جویی برق، مبلغ جمع آوری شده طی مراسمی به کودکان کار مشهد هدیه می شود.

 از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ کودک کار در کلانشهر مشهد توسط گروههای مددکاری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی شناسایی و ساماندهی شده اند که  ۴۰ درصد از ۴۰۰ کودک کار شناسایی شده را کودکان افغانستانی و اتباع خارجی تشکیل می دهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز امروز در یکصدو بیستمین جلسه شورای اجتماعی کشور در تهران اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد کودکان کار و خیابان کشور از اتباع کشورهای دیگر هستند. 

۷۴۸۹ /۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.