امروزه روش‌های مختلفی برای پر کردن اوقات فراغت و تفریح به خصوص در کشورهای توسعه یافته وجود دارد؛ یکی از مواردی که  اکثر افراد برای تفریح  انتخاب می‌کنند شهربازی‌ها هستند که برای مدتی هیجان از دست رفته زندگی شهری را به افراد باز می‌گردانند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دانمارک یکی از کشورهای شاد در دنیا است که این شادی در «باغ تیوولی» کاملا نمود پیدا کرده است. باغ تیوولی دانمارک یکی از مهم‌ترین نقاط توریستی دانمارک است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به این شهر می‌کشاند.
کپنهاگ در دانمارک علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی‌ که دارد میزبان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های سرگرم کننده با عنوان «باغ تیوولی» است که برای تفریح و گذران اوقات فراغت گزینه مناسبی است.
«باغ تیوولی» عنوان دومین شهربازی قدیمی و تاریخی جهان را به دوش می‌کشد که حدود 175 سال قدمت دارد و از 15 آگوست سال 1843 شروع به فعالیت کرده است.
این شهربازی علاوه بر دومین شهربازی تاریخی عنوان پنجمین شهربازی پربازدید اروپا را نیز به خود اختصاص داده است، هم‌چنین «باغ تیوولی» یکی از پربازدیدترین شهربازی‌ها در سراسر اسکاندیناوی است.
این شهربازی توسط «جرج کریستنسن» با اجازه از شاه کریستین هشتم در زمینی حدود 61 هزار متر مربع خارج از وست پورت بنا شد و در واقع تا سال 1850 خارج از شهر واقع شده بود و تنها از طریق دروازه غربی شهر امکان دسترسی به آن وجود داشت.
در «تیوولی» ساختمان‌های زیادی با معماری زیبا مانند برج چینی، تالار شیشه‌ای تئاتر و تالار کنسرت وجود دارد و هتلی شبیه‌سازی شده از تاج محل هندوستان یکی از معروف‌ترین نقاط دیدنی این شهربازی است.
این شهربازی دارای 6 تالار معروف است که در سال 1956 افتتاح شده و میزبان اجراهای زنده موسیقی در روزهای گرم تابستان است. «باغ تیوولی» هم‌چنین برای تمام سنین برنامه‌ریزی کرده است و هر کسی با هر سنی می‌تواند در این مکان به تفریح بپردازد.
از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز باغ تیوولی می‌توان به قطار وحشت چوبی این پارک اشاره کرد که در سال 1914 ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های قطار بازی در دنیا بوده و هنوز هم مشغول به فعالیت است؛ البته نمونه جدیدتر این قطار که در سال 2004 ساخته شده در کنار نسخه قدیمی آن در حال فعالیت است.
شهرت این شهربازی به «باغ تیوولی» شاید به این خاطر باشد که بخش بزرگی از این پارک را گل‌ها و فواره‌های زیبا در برگرفته است و شب‌ها، زمانی که هزاران چراغ نورانی در این منطقه روشن می‌شود منظره‌ای شگفت‌انگیز مانند انیمیشن‌های کودکانه پدید می‌آید که لحاظات زیبایی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.
منبع:  Visitcopenhagen
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.