تجمع اعتراضی کارکنان اداره کل راه و شهرسازی شهرستان نیشابور صبح امروز مقابل این اداره برگزار شد و معترضین تاکید کردند در صورتیکه مسئولان امر به مشکلات شان رسیدگی نکنند هر روز این تجمع را تا حصول نتیجه تکرار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، صبح روز یکشنبه سی ام تیرماه در اداره راه و شهرسازی شهرستان نیشابور تجمعی از سوی حدود 60 نفر از کارمندان ادارات مختلف مبنی بر اینکه مطالبات خود را با توجه به اینکه سال‌ها قبل شهر خود را ترک کرده اند تا بر اساس مصوبه هیات دولت به کارمندانی که از کلان شهرها به شهرهای کوچکتر انتقالی گرفتند زمینی برای خانه به آنان تعلق گیرد اما امروز بعد از گذشت ١٠ سال هنوز هیچ زمینی دریافت نکرده اند، صورت گرفت.

معترضین می‌گویند: زمانی دولت برای آمدن کارمندان به شهرستان ها امتیازاتی رویایی گذاشتند، بیش از ١٠ بند که تقریبا هیچکدام انجام نشد و رسید به یک قطعه زمین که اصلش همان بود تا در آینده دوایی به درد زندگی‌مان باشد اما صد افسوس که فقط آواره شدیم. همان سال ها حدود ٢٠٠ نفر در شهرستان نیشابور این تسهیلات را دریافت کردند اما از سال ٨٨ به بعد بخشنامه پشت بخشنامه و هیچ ترتیب اثری صورت نگرفت.

حال که ١٠ سال می گذرد ما همچنان به دنبال تکه زمینی هستیم که پرونده هایش همچنان خاک می‌خورد. اکنون راه حل ما فقط اداره راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی است که متاسفانه در یک بروکراسی اداری گیر کرده ایم. 

بر اساس مصوبه ای دولت زمین هایی را باید به ما واگذار می‌کرد اما بعد از اینکه دولت احمدی نژاد عوض شد هربار به بهانه های مختلف کاری می‌کنند که ما از این زمین ها منصرف شویم و هر بار پیگیری و تجمعی انجام دادیم به نتیجه ای نرسیدیم، تهران دفتر معاون وزیر هم رفتیم و دستور انجام کار صادر شد اما بازهم متاسفانه در سیستم اداری بعد از چند روز پیگیری که می‌گذرد ترتیب اثری نمی دهند. برای‌مان تبصره ای آوردند بعد از یکسال نامه ای که مشکل تبصره را حل کنیم آوردیم، چرا پرونده ای که طی دو الی سه روز حل می‌شود باید یکماه درگیر آن باشیم! با جناب فرماندار هماهنگ کردیم که امروز تشریف بیاورند و با رئیس اداره راه و شهرسازی صحبت کنند بلکه این مشکل ١٠ ساله حل شود اما ایشان هم تشریف نیاوردند.

اگر در همین اداره راه و شهرسازی کارمند اداره احساس کند که پرونده خودش است می‌تواند پرونده ها را پیش ببرد زیرا سال ها قبل خودشان از همین زمین ها گرفته اند، پس اگر درک می‌کنند مشمول مرور زمان نکنند کار به جایی رسیده که تمام مصوبه ها و نامه ها را خودمان پیگیری کرده ایم اما باز هم این ماجرا انگار حل شدنی نیست و کاری نمی‌خواهند انجام دهند. با وجود اینکه برخی از همکاران سال ها قبل پول واریز کرده بودند اما امروز از آنجا که دیگر به تنگ آمده حتی راضی شده اند تا مبلغ زمین ها به نرخ روز محاسبه و واریز نمایند و با ناراحتی می‌گویند اگر دوباره مثل ١٠ سال قبل خلف وعده کنند چه؟ صدایمان به کجا می‌رسد! 

محمود کاوسی نیا رئیس اداره راه و شهرسازی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: طبق مصوبه ای که هیات دولت در سنوات قبل داشت بر این اساس کارمندان از کلان شهرها به شهرهای کوچکتر به قرار تسهیلاتی انتقالی می‌گرفتند. طبق این مصوبه به صورت گروهی مسکن مهر یا زمین به منتقلین از کلان شهرها واگذار می‌شد که عرصه متعلق به دولت و زمین برای کارمندان باشد و باید ظرف ١۵ماه ساخته شود در غیر اینصورت احتمال فسخ قرارداد وجود دارد.

کاوسی نیا با تاکید بر اینکه اکنون مسکن مهر خالی نداریم، افزود: بعد از مسکن مهر بحث زمین مطرح شد که در سنوات گذشته به بیش از ٢٠٠ نفر واگذار گردید و ۶٠ نفر که پرونده هایشان از سال های ٩٠ تا ٩٢ همچنان بر زمین مانده که به علت کمبود زمین واگذاری صورت نگرفت. 

وی با اشاره به اینکه در سنوات سال ٩٣و٩۴ قراردادی منعقد اما در آن ضوابط شهرداری لحاظ نشد و قرارداد قابلیت اجرا نداشت در نهایت زمین ها واگذار نگردید، در ادامه چنین بیان کرد: ٢ سال قبل این طرح به علت ایراداتی که داشت مورد بررسی قرار گرفت و قرارداد را اصلاح کردیم اما زمین در شهرستان نداشتیم، زمینی با کاربری دیگر معرفی کردیم. 

وی خاطر نشان شد: حدود یکسال کمیسیون ماده پنج به طول انجامید تا برای زمین کاربری مسکونی گرفته و مشکل قطعات زمین را حل کنیم و خوشبختانه این کار با همکاری فرمانداری، شهرداری و اداره کل برطرف شد که پرونده ها در دست اقدام است.

وی در خصوص طولانی مدت شدن این پرونده چنین اظهار کرد: به کارمندان معترض حق می دهم، اکنون شرایط واگذاری زمین ها به صورت متفاوت با چندسال قبل است که متاسفانه خود را با آنان مقایسه می‌کنند. ابتدا زمین به ٢ نفر واگذار شد اما اکنون با شرایط به وجود آمده به ٣ نفر تعلق می‌گیرد که از جمله اعتراضات این افراد است اما این مسئله به اداره راه و شهرسازی نیشابور مربوط نیست بلکه وزارتخانه تصمیم گیرنده اصلی است.

وی با توجه به اینکه در حال حاضر کار در شهرستان تمام شده، ادامه داد: پیش نویس قراردادها در حال تهیه و امضاء است و تا دو روز آینده پرونده ها به اداره کل فرستاده می‌شوند در مراحل پایانی قرار دارد تا به قرارداد نهایی منجر شود. ‌

وی در خصوص اینکه ٩ سال این پرونده ها به طول انجامیده است، چنین بیان کرد: بخشی برمی‌گردد به این مسئله که امکانات وجود نداشت و دیگر بحث ناهماهنگی در سیستم دولت بوده، همکاران از یک وزارتخانه درخواست انتقال می‌دهند اما باید اول از اداره راه و شهرسازی نیازسنجی شود که چقدر ظرفیت پذیرش زمین و مسکن مهر دارید، متاسفانه هماهنگی ها صورت نگرفته و باید بر اساس نفرات که معرفی می‌کنند اداره راه و شهرسازی زمین بدهد که این سیکل رعایت نشده است. این وظیفه راه و شهرسازی است که باید زمین ها را تامین کند اما هنگامی که زمین نداریم چه باید کرد. 

محمود کاوسی نیا در خصوص دیگر مشکلات نیز گفت: بحث دیگری که برخی بر سر آن اختلاف دارند، باید مبلغ زمین به نرخ روز محاسبه شود. مبلغ آماده سازی قبلا متری ۴٢ هزار تومان بود اما اکنون متری ۶۶هزار تومان است، با پیگیری هایی که انجام دادم به نظر بنده باید به قیمت همان زمان محاسبه شود اما همکاران در قسمت مالی اداره کل معتقدند که باید به قیمت کارشناسی روز باشد. 

وی در خصوص این تجمع اعتراضی چنین اظهار کرد: امروز هیچ نیازی به تجمع و اعتراض نبود، هفته قبل طبق صحبت هایی که با نماینده منتقلین داشتم قول مساعد دادم که پرونده ها برای بررسی نهایی ارسال کرده تا ایرادات برطرف و بحث انعقاد نهایی قرارداد و واگذاری زمین انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.