استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم تلاش همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: فعالیت های بهزیستی روی حوزه پیشگیری متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در دیدار مدیرکل، معاونان و جمعی از مدیران بهزیستی استان که به مناسبت هفته بهزیستی در محل دفتر استاندار انجام گرفت، اظهار کرد: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استانداردهای مهندسی در ساخت جاده ها و خودروها، باعث بروز سالانه 30 هزار تصادف می شود و در نتیجه بروز معلولیت برای برخی از افراد، سازمان بهزیستی باید به آن ها خدمات ارائه کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: آثار افزایش نرخ بیکاری، کاهش رفاه اجتماعی و عدم ارائه آموزش های درست در دوران کودکی و نوجوانی، در حوزه بهزیستی نمود پیدا می کند. طبیعی است زمانی که زوجین قبل از ازدواج آموزش های لازم را فرا نگرفته باشند، آمار طلاق افزایش می یابد. 

وی بر لزوم مشارکت همه دستگاه های برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بهزیستی به تنهایی نمی تواند متولی خدمت رسانی به معلولیت های اجتماعی و جسمی باشد و دیگر دستگاه ها هم باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند. 

رزم حسینی با اشاره به اجرای طرح نجات به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان افزود: این طرح مشارکت همه دستگاه ها را به کار گرفته و تا به امروز تجربه موفقی بوده است؛ با ارزیابی نقاط قوت و ضعف این طرح می توان زمینه اجرای آن را در خراسان رضوی فراهم کرد. 

وی با بیان اینکه فعالیت های بهزیستی روی حوزه پیشگیری متمرکز شود، بیان کرد: بسیاری از خیران آمادگی دارند که در فرآیند خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی مشارکت داشته باشند و برای این منظور باید بسترهای لازم فراهم شود. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: معین های اقتصادی در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ظرفیتی ارزشمند است که می توان از آن در راستای خدمت رسانی به جامعه معلولان استفاده کرد، معین ها به عنوان یک نهادهای غیردولتی می توانند بخشی از مسئولیت های بهزیستی را برعهده بگیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد گفت: بیش از 12 هزار خیر و داوطلب در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی مشارکت دارند. 

پور یوسف با بیان اینکه خراسان رضوی بیشترین کودکان بی سرپرست در کشور را دارد، افزود: 120 هزار معلول در استان تحت پوشش بهزیستی بوده و برای همه آن ها پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.