معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: طرح درهای باز برای اولین بار در این واحد آموزشی به مدت یک هفته در تیرماه سال جاری اجرا شد.

علیرضا صالحان در گفت‌وکو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: طرح درهای باز دانشگاه در راستای تحکیم پیوند دانشگاه و جامعه، آشنایی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور وخانواده‌ها با فضای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی مراکز علمی اجرا شد.

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم یا همان مرکز آموزشی کارآفرین از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود و ارتباط موثر از دوران دبیرستان با دانش‌آموزان و نیز تشویق و ترغیب آن‌ها برای حضور در فضای دانشگاه، شناسایی استعداد نخبه‌های دانش‌آموزی و سرمایه‌گذاری در این زمینه، رویکرد مسئولان آموزشی در این مرکز علمی است.

 صالحان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این طرح معرفی قطب‌های علمی دانشگاه برای جذب دانش‌آموزان برتر، معرفی کارآفرینان جوان و دانشجویان موفق، آشنایی با اهداف، ارزش‌ها و سبک‌های زندگی و ایجاد علاقه، انگیزه و روحیه تلاش برای ورود به دانشگاه است.

 او بیان کرد: یکی از ملزومات تحقق دانشگاه کار آفرین ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و صنعت است که اجرای طرح درهای باز دانشگاه به نوعی گامی در جهت تحقق این هدف به شمار می‌رود چرا که بدون حضور فعال در جامعه و ارتباط با صنعتگران امکان پیشرفت دانشگاه وجود ندارد.

صالحان گفت: همچنین با اجرای این طرح، دانش‌آموزان قادر خواهند بود رشته متناسب با علاقه، توانایی و استعدادهای فردی را برای شغل آینده انتخاب کنند.

وی از دومین مرحله این طرح در آبان ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه تربت‌حیدریه در نخستین دوره این طرح میزبان بیش از ١٥٠ دانش‌آموز در پایه‌های دهم الی دوازدهم این شهرستان بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.