رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: هم اینک 670 مدرسه استعدادهای درخشان در کشور وجود دارد که حدود  ۱۱۴ هزار دانش‌آموز در این مدارس  مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، فاطمه مهاجرانی عصر پنجشنبه در بازدید ار مدارس شهرستان  سبزوار عنوان کرد: یک سوم مدارس استعدادهای درخشان کشور در مناطق محروم قرار دارند که در صورت ظرفیت دانش‌آموزی ایجاد این مدارس در مناطق محروم توسعه می‌یابد.

وی  در باره  ایجاد مدارس استعدادهای درخشان کشور در مناطق محروم بیان کرد: در صورتی که ظرفیت دانش‌آموزی پایه ششم در این شهرها  به حدود یک و نیم درصد برسد که شرایط ایجاد  تشکیل سه کلاس فراهم شود، این مدارس فعال می‌شوند .

وی با اشاره به طرح شهاب گفت: این طرح با هدف شناسایی استعدادهای برتر از سال ۸۹ آغاز و در سال ۹۲ اجرایی شد و در آغاز سال تحصیلی پیش رو تمامی دانش‌آموزان پایه چهارم کشور را در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان همچنین گفت:  شهریه مدارس استعدادهای درخشان بر طبق مصوبه هیات امنا حدود نصف یا یک سوم شهریه مصوبه مدارس غیر دولتی است.

مهاجرانی افزود: با برنامه‌ریزی‌های لازم  تلاش می‌کنیم مدارس استعدادهای درخشان با اجرای برنامه‌های متنوع سمپاد مهارتی و فراگیر، خانه علوم پایه و حوزه‌های دیپلماسی علمی در  ذیل سند تحول  بنیادین آموزش و پرورش قرار بگیرند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: سه طرح سمپاد فراگیر در علوم انسانی، سمپاد مهارتی و خانه علوم پایه به صورت پایلوت در  سبزوار اجرایی  می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.