مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: فرصت‎های سرمایه‎گذاری در 28 شهر استان خراسان‌رضوی شناسایی و تقدیم استاندار شده است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، ابوالفضل مکرمی‌فر در دیدار با فرماندار کاشمر عنوان کرد: ریسک‌هایی که برای صیانت از سرمایه‌گذاران لازم است، در این پروژه‌ها پیش‌بینی شده و در واقع سرمایه‌گذار با 100 درصد اطمینان در هریک از این فرصت‌ها می‌تواند وارد شود و سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.

وی عنوان کرد: برای اجرای 130 پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان به 1600 میلیارد تومان سرمایه نیاز است که با اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع دستی پیش‌بینی ایجاد 19 هزار و 480 فرصت شغلی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی بیان کرد: در این 28 شهر 7 شهر فاقد زیرساخت‌های لازم هستند که اعتبار مورد نیاز برای تأمین زیرساخت‌های لازم، 35 میلیارد تومان است و سایر شهرها از زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، 50 درصد فرصت‌های شغلی در مناطق شهری و 50 درصد هم در مناطق روستایی ایجاد خواهد شد، از برگزاری دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی در مشهد خبر داد.

مکرمی‎فر عنوان کرد: این نمایشگاه از تاریخ 3 لغایت 7 مرداد ماه با حضور هنرمندان و صنعتگران ایرانی، شهرهای جهانی و ملی، فروشندگان، اتحادیه‌های صنایع دستی و فعالان صنایع دستی کشور برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: سال گذشته 14 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد داشته‎ایم که نه تنها به طور کامل جذب شد بلکه 5 میلیارد تومان دیگر اعتبار مازاد سایر دستگاه‌هایی که نتوانستند جذب کنند، جذب کردیم که در مجموع به 19 میلیارد تومان رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی عنوان کرد: به رغم اینکه در سال جاری برای کل کشور 3500 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده اما تاکنون سهم استان خراسان‌رضوی مشخص نشده است.

مکرمی‎فر گفت: هرچند شهرستان کاشمر در حوزه گردشگری وضعیت مطلوبی دارد اما هنوز باید تلاش بیشتری شود، 32 منطقه گردشگری مصوب در استان وجود دارد و اگر افرادی در کاشمر باشند که بخواهند مجوزهای لازم برای مناطق گردشگری را بگیرند برای تامین زیرساخت‌ها به صورت بلاعوض کمک‎هایی را خواهیم داشت.

وی ضمن مطلوب ارزیابی کردن بخش کوهسرخ در زمینه گردشگری گفت: هرچند کاشمر دارای چندین امامزاده است اما به ایجاد منطقه‎ای برای گردشگری هم نیاز دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی افزود: تمامی شهرهای استان در زمینه گردشگری و صنایع دستی در حال پیشی گرفتن از از یکدیگرند به طوری که سال گذشته فقط در بخش صنایع دستی برای 767 نفر اشتغال دائم ایجاد شد و از تسهیلات اشتغال روستایی با کارمز 4 درصد استفاده کردند.

مکرمی‌فر عنوان کرد: اکنون 33 منطقه نمونه گردشگری در استان داریم و 16 روستای هدف گردشگری مصوب و ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه‌های مختلف تاریخی، طبیعی، صنایع دستی و هنرهای سنتی وجود دارد.

زمینه توسعه و رونق گردشگری در کاشمر فراهم شده است

در این دیدار فرماندار کاشمر گفت: به رغم وجود آثار و جاذبه‌های گردشگری و امامزادگان بسیار در کاشمر اما باید در زمینه جذب گردشگری تلاش بیشتری به نسبت گذشته داشت.

مسلم ساقی افزود: گردشگری صنعت جدید و نوپایی است و کشورهایی که در این حوزه خوب کار کردند اثرات و ثمرات آن را دیدند، از سویی هرچند نگاه میراث فرهنگی در این خصوص حرفه‌ای شده اما هنوز نیازمند زیرساخت‌ها و بسترهای لازم هستیم که باید مهیا شود.

وی اظهار کرد: با تلاش‎های صورت گرفته و راه‎اندازی هفت اقامتگاه بوم‎گردی زمینه توسعه و رونق گردشگری در کاشمر فراهم شده و امکان حضور گردشگرانی از شهرهای دیگر وجود دارد.

فرماندار کاشمر بیان کرد: در راستای رونق گردشگری شهرستان فرمانداری کاشمر آمادگی هرگونه همکاری و حمایت را از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دارد.

 
به گزارش ایسنا؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در سفر خود به کاشمر ضمن بررسی آخرین وضعیت موزه شهر کاشمر از اقامتگاه بوم‌گردی روستای فروتقه بازدید نمود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.