رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشکلات ترافیکی دو روز گذشته به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا حیدری در شصت‌وپنجمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد با انتقاد از ترافیک سنگین در هسته مرکزی مشهد در شب میلاد و روز ولادت امام رضا(ع)، اظهارکرد: از کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تقاضا داریم کمیته ویژه‌ای با حضور حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در ترافیک هسته مرکزی مشهد تشکیل دهد تا شیوه مناسبی برای عدم تکرار این موانع و مشکلات اتخاذ شود.
وی ادامه داد: حداقل کار ممکن تقسیم وظایف و مسؤولیت هر نهاد است تا از این طریق بتوان دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند را مشخص و به مردم معرفی کرد.
حیدری با بیان این‌که «مشکلات ترافیکی دو روز گذشته به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، چراکه موجب اذیت و آزار زائران و مجاوران شد»، تصریح کرد: به عنوان مجموعه شورای شهر و بخشی از مدیریت شهری توقع داریم با کمک همه دستگاه‌های دخیل، راهکار مناسبی برای حل گره ترافیکی هسته مرکزی شهر که سال‌هاست معطل مانده و تعیین تکلیف نشده اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد:  با توجه به افزایش سفرها به مشهد در تعطیلات تابستان و تشدید ترافیک در مرکز شهر تقاضا داریم این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود و بتوانیم با اتخاذ سیاست‌های درست ترافیکی، رضایتمندی زائران و مجاوران را فراهم کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در روزهای گذشته شاهد رونمایی از منشور حقوق شهرنشینی بودیم که سندی ارزشمند و گرانقدر برای شورای پنجم شهر مشهد است. رونمایی از این منشور متناسب با شرایط زمانی و موجود کنونی، نشان از توجه و عنایت شورای پنجم به عناصر فرهنگ رضوی، در بخش‌های مختلف دارد. بر این اساس از تلاش‌های کمیسیون حقوقی شورای شهر و شهرداری مشهد در این خصوص قدردانی می‌کنم.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای کشورهای اسلامی در مشهد، بیان کرد: این اجلاس فرصت بسیار خوبی در باب گفت‌وگو و تعامل فراهم کرد. امیدواریم مدیریت شهری بتواند در راستای مأموریت دیپلماسی شهری از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کند.
حیدری عنوان کرد: بسیار خرسندیم که شهروندان ما هم‌چنان که در آخر ماه صفر و شهادت امام‌رضا(ع) حضور پررنگی دارند، در این ایام سرور و شادمانی نیز پرشور حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به افتتاح مرکز نگهداری از جانبازان نخاعی امام خمینی(ره) گفت: عزیزترین فرزندان این کشور در شرایط نامناسبی به لحاظ محیطی، در فضای پارک ملت حضور داشتند. بر این اساس عملیات عمرانی این پروژه از سال 94 آغاز شد، اما به دلیل مشکلات اعتباری به سرانجام نرسید. شورای پنجم عزم جدی برای تکمیل این ساختمان داشت، لذا با تخصیص 6.5 میلیارد تومان اعتبار این پروژه را اجرا کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این همت نشان از عزم و اعتقاد و باور شورای پنجم شهر مشهد برای ارائه خدمات به این عزیزان است. به عنوان مدیریت شهری رسالت خود را در این خصوص انجام دادیم و تکمیل تجهیزات به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط مطلوب فراهم آید.
وی همچنین با بیان این‌که «در فضای مدیریت شهری تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی و انجام مأموریت‌ها در چارچوب قانون و مقررات ترسیم شده است»، اظهار کرد: مدیریت شهری در راستای مأموریت‌ها و وظایف خود با تکیه بر اسناد بالادستی برای انجام پروژه‌هایی که به توسعه شهر کمک می‌کند در چارچوب وظایف و اختیارات خود اقدام کند و قطعاً دستگاه‌های نظارتی و کنترلی نیز در چارچوب قواعد قانونی و حقوقی خود این نقش نظارتی را خواهند داشت و فضا برای حرکت به سمت توسعه شهر با هم‌افزایی و همراهی که وجود دارد، امید بخش است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.