مهدی یغمایی گفت: یک هنرمند باید در ابتدا در قبال مخاطبین اثر هنری خود متعهد باشد.
این خواننده پاپ در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در حاشیه اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، عنوان کرد: اولین چیزی که در هنر اهمیت دارد تعهد است؛ تعهد نسبت به کسانی که به عنوان مخاطب اثر هنری تو را خواهند دید. این تعهد در رشته‌های مختلف تعمیم داده می‌شود؛ کسی که نقاشی می‌کشد می‌تواند متعهد نباشد و آثار مستهجن بکشد یا متفکر باشد و دانشی را به مخاطبین خود بدهد.
وی افزود: در رابطه با موسیقی، کسی که وارد این حوزه می‌شود در ابتدا باید دانش این کار را کسب کند و تا دانش کافی نیافته نباید وارد این حوزه شود. این فرد باید ادبیات کشور خود را بشناسد تا به واسطه این شناخت بتواند شعرها و ترانه‎‌هایی را انتخاب کند که اثربخشی مثبت داشته باشند. سپس باید در زمینه ساخت ملودی آگاهی داشته باشد تا ملودی او تلفیق شده و همسو با شعر باشد و این دو عنصر بتوانند مانند زنجیره در هم بروند و اثر واحدی را تولید کنند که هر کدام به دیگری کمک می‌کند. در نهایت به اجرای خود خواننده می‌رسیم که باید با تمام احساس، تعهد و اعتقاد کار را اجرا کند. اگر این مهارت‌ها و تعهدهای اخلاقی با معلومات کافی در رابطه با کاری که انجام می‌دهید در کنار یکدیگر باشند، اثر شما به یک اثر متعهد و اثربخش تبدیل می‌شود.
یغمایی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) چندین سال است که برگزار می‌شود و مربوط به تمام هنرهایی است که در آن امام رضا(ع) هستند. بسیاری از جوانان ما بنا به اتفاقاتی که افتاده است در بسیاری از موارد از فضای معنوی فاصله گرفته‌اند و در این زمینه من هنرمند یا مسئولین می‌توانیم مقصر باشیم. ان‌شاء‌الله جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و کارهایی از این دست، به گونه‌‎ای باشد که تمام جوانان و هنرمندان مستعد، بتوانند کارهای خود را در یک فضای باز از نظراخلاقی و فرهنگی ارائه کنند و از نظر تبلیغاتی نیز به گونه‌ای باشد که همه به سمت آن آمده و بتوانند از آن استفاده کنند. 
وی ادادمه داد: طبیعی است که در این صورت افراد بیشتر به فضای معنوی نزدیک می‌شوند و فرهنگ امام رضایی ترویج داده می‌شود، چه فرهنگی غنی‌تر، زیباتر و بالاتر از این؟ این جشنواره می‌تواند روز به روز گسترده‌تر شود و هنرمندان بیشتری را به این فضا جذب کند که نیاز به تمهیداتی از سوی مسئولین دارد، اما مطمئناً اثربخشی آن مثبت است زیرا هر جا که اسم ائمه، خاصه برای ما ایرانیان نام ثامن‌الحجج(ع)، است جمیع برکات نیز هست. از جمله این برکات جذب جوانانی است که با این جشنواره، هنر و فرهنگ امام رضایی آشنا می‌شوند و ترغیب می‌شوند که در سال‌های آینده اثری در این جشنواره داشته باشند و چه چیزی از این بهتر؟ امیدوارم مخاطبین این مصاحبه ترغیب شوند که در این جشنواره شرکت کنند تا جشنواره روز به روز بزرگ‌تر و اثرگذارتر از گذشته شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.