مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری برای ۳۲ هزار و ۶۱۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته دفترچه بیمه سلامت صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سیدمرتضی وجدان در نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی'ره' که در دفتر مدیر کل بیمه سلامت استان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: سیستم حمایتی کمیته بر همان مبنا و اصول گذشته ادامه داشته و تنها بیمه سلامت در راستای تجمیع بیمه‌ها مکلف به پوشش بیمه پایه افراد تحت پوشش کمیته است.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که در راستای تجمیع بیمه‌ها بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی ره به امضا رسیده است، از ابتدای سال جاری مدد جویان کمیته برای دریافت خدمات پزشکی باید دفترچه بیمه سلامت را دریافت کنند.

وجدان اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه بین دو سازمان، نسخ سه برگی افراد تحت پوشش کمیته به زودی منقضی شده و اگر افراد به دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام نکنند از دریافت خدمات پزشکی محروم می‌مانند.

وی بیان کرد: تا تاریخ ۱۸ تیر ماه ۳۲ هزار و ۶۱۰ مورد صدور دفترچه اولیه مدد جویان تحت صندوق سایر اقشار تحت عنوان نظام ارجاع ۱ صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ابراز کرد: ۷۱ هزار نفر جمعیت هدف ما برای اخذ دفترچه بوده که از ابتدای سال تاکنون کمتر از۵۰ درصد دفترچه اخذ کرده اند که دلیل آن عدم اطلاع مددجویان از این طرح است.

مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی تصریح کرد: ۵۷ دفتر پیشخوان در سطح استان فعال است که مدد جویان میتوانند با مراجعه به این دفاتر تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

وجدان در خصوص طرح نظام ارجاع تشریح کرد: با توجه به مکانیسمی که در کمیته امداد اجرایی کرده طرح ارجاع به پزشک خانواده با قوت خود باقی بوده و تنها با دریافت دفترچه بیمه سلامت افزایش خدمات را به دنبال دارد.

وی ابراز کرد: دراین طرح ۱۳۵ پزشک متخصص، ۱۰۲ پزشک عمومی، کلیه داروخانه ها و واحد های پرتو درمانی و آزمایشگاه ها ،۵۲ بیمارستان و ۳۳ درمانگاه طرف قرارداد ما بوده که پذیرش مددجویان را انجام می دهند. 

وجدان در پایان سخنان خود تاکید کرد: از تاریخ ۳۱ خرداد ماه نسخ ۳برگی از درجه اعتبار ساقط شده است و ملاک ما دفترچه های سایر اقشار است که در اختیار مراجعین قرار می گیرد.

در ادامه این نشست مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره گفت: این کمیته در استان خراسان رضوی ۲۱۶ هزار خانواده تحت حمایت دارد که از این تعداد ۱۵۶ هزار خانواده تحت پوشش مستمری بگیری هستند.

آسوده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره افزود: نزدیک به ۸۵ هزار نفر دارای دفترچه شهری بوده اند که از این تعداد۷۱ هزار و۸۲ نفر واجد شرایط دریافت دفترچه بیمه سلامت هستند والباقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ،خدمات درمانی و...هستند.

وی بیان کرد:کمیته امداد از سال ۷۴دارای سیستم ارجاع بوده که دولت تلاش زیادی کرده تا بتواند سیستم ارجاع را در زمینه بیمه و سیستم پزشکی انجام دهد اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

وی تبیین کرد: مدل کمیته امداد در نظام ارجاع مدل مناسبی بود به این دلیل که سر درگمی افراد را از بین می‌برد و از هدر رفت منابع دارویی و سلامت جامعه جلو گیری می کند.   

آسوده تصریح کرد: عدم سردر گمی افراد به این دلیل است که فردی که بیمار است به پزشک مشخص شده خود که پزشک عمومی سطح یک است مراجعه می کند و پس از تشخیص بیماری به پزشک متخصص ارجاع داده می شود، این سیستم تاکنون کاملا تحت نظارت کمیته امداد بوده است که از ابتدای سال به بیمه سلامت واگذار شده است.

وی تشریح کرد : نزدیک به ۶ هزار بیمار زمین گیر و صعب العلاج تحت پوشش هستندکه در صورت نیاز خدمات پرستاری و خرید تجهیزات برای آنان انجام می گیرد. 

آسوده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان خراسان رضوی در پایان سخنان خود ابراز کرد: هدف ما این است که مددجویان به علت بیماری از شرایط فقر عدول نکنند وبرای شادی و نشاط آنان تلاش می‌کنیم. و بیمه سلامت تنها بیمه پایه را شامل شده و دیگر خدمات حمایتی کمیته هم‌چنان برای افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.