با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بهره برداری از مخزن بتنی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب شهرک صنعتی قوچان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان ، محسن صالحی نیا در آیین افتتاح این پروژه و در جمع صنعتگران شهرستان قوچان ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از اهداف اصلی سازمان در جهت ارائه خدمات بهتر به صاحبان صنایع و سرمایه گذاران صنعتی است و باید در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به این امر توجه ویژه شود و سبب رضایت مندی واحدهای صنعتی و تولیدی شود.

وی افزود: رفع نیازهای مالی واحدهای تولیدی و صنعتی و توسعه صادرات غیرنفتی دو برنامه مهم دولت بوده و از تمام ابزارهای لازم در جهت توانمندسازی صنعتگران در این زمینه ها استفاده می کنیم. صالحی نیا با اشاره به اهدافی که برای صنعتگران برنامه ریزی شده، ادامه داد: با توجه به هدفگذاری مناسبی که به کشورهای مختلف شده، امسال هم حجم و هم تنوع محصولات صادراتی بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی صادرات امسال توسعه بنگاه های خرد و کوچک بوده هم به لحاظ تولیدات صادراتی آنها به کشورهای دیگر از طریق کنسرسیوم های صادراتی و شرکت های مدیریت صادرات و هم اتصال آنها به صنایع متوسط و بزرگ تا زمینه رشد آنها بیشتر فراهم شود و تاکنون پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ساخت ایران نمودن قطعات وارداتی صنایع از دیگر برنامه های مهم سازمان برای واحدها است، تأکید کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان یکی از سازمان های توسعه ای کشور بسترسازی کار را انجام داده و از طریق نظام مبادلات پیمانکاری فرعی که یکی از روش های عمده توسعه صنایع کوچک و متوسط SME بوده حمایت از ساخت قطعات در کشور به ویژه در صنایع قطعه سازی خودرو را شروع کرده تا ضمن تولید ساخت داخل قطعات وارداتی، توانایی صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و اشتغال زایی آنها،‌ به روزآوری فرآیندهای فنی و محصولات آنها، ‌بهبود قابلیت بین المللی، جذب سرمایه‌گذاری و سفارش های خارجی و رشد صادرات محصولات تولیدی به ویژه در حوزه پیمانکاری صنعتی بیشتر شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: بهره برداری و استفاده بهینه از تمامی منابع و ظرفیت ها و تلاش مضاعف در جهت خواسته های صنعتگران باید به صورت ویژه از طرف مدیران در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور انجام شود که استان خراسان رضوی جزو استان های پیشرو است.

گفتنی است این پروژه عمرانی با حجم عملیات خط انتقال به طول 600 متر با لوله پلی اتیلن و 3600 مترمکعب بتن ریزی با هزینه 4000 میلیون ریال در مدت 9 ماه انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.