معاون مرکز تحقیقات وزارت کار گفت: شاخص مرگ و میر حوادث ناشی از کار در جامعه کارگری ایران، ۱۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار کارگر است.

به گزارش ایلنا، معاون مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، سلامت جسمی و فعالیت روانی شاغلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در دومین نشست دبیرخانه های انجمن های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان کشور در مشهد گفت: براساس اطلاعات سازمان پزشکی قانونی ایران در سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۶، بیشترین میزان فوت براثر حوادث ناشی از کار مربوط به سال ۱۳۹۲ به هزار و ۹۹۴ نفر رخ داد.

آرش گودرزی افزود: بعد از سال ۱۳۹۲ میزان مرگ و میر حوادث ناشی از کار روند نزولی یافت به طوری که این تعداد در سال ۱۳۹۶ به هزار و ۶۷۵ نفر رسید که شامل کارگران رسمی، غیررسمی و مهاجر بود.

وی گفت: تعداد کارگران رسمی در کشور ۱۴ میلیون نفر است که همراه با خانواده های‌شان ۳۹ میلیون نفر از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و این جمعیت زیر پوشش قانون کار و بیمه تامین اجتماعی هستند.

گودرزی افزود: دلیل بالا بودن شاخص مرگ و میر کارگران در ساخت و ساز شهری این است که محیط کار ناایمن و رفتار ناایمن کارگر و کارفرما در کشور نهادینه شده است و در بسیاری از کارگاه های ساختمانی مجری ذیصلاح برای کنترل بهداشت و ایمنی کار وجود ندارد.

دومین نشست دبیرخانه های انجمن های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان کشور تا فردا در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.