رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن که در بیدخت گناباد برگزار شد، با انتقاد از اخذ مالیات بر ارزش افزوده در شرایط تحریم، این کار را ظلم به تولیدکنندگان عنوان کرد؛ همچنین رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناباد نیز در این همایش از فعالیت 170 واحد صنعتی و معدنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا– منطقه خراسان، حسن حسینی در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن که با حضور مسئولان و صنعتگران در محل تالار کوثر بیدخت گناباد برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: دولت و مجلس باید در خصوص اخذ مالیات، بین تولیدکنندگان در تهران و در شهری مثل گناباد تفاوت قائل شوند.

وی ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری نموده‌اند توقع داشتیم که حداقل یک اتفاقات خوبی در دستگاه‌های اجرایی رخ می‌داد و بروکراسی‌ها و دیوان سالاری‌های اداری کاهش پیدا می‌کرد و حمایت‌هایی از تولیدکنندگان صورت می‌گرفت.

حسینی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای اعلام کردند که "این بسیار ناعادلانه و ظالمانه است که با شرایط موجود، مأموران سازمان امور مالیاتی دفاتر مالی یک واحد تولیدی را در 10 سال قبل بررسی کرده و برایش مالیات تعیین کنند،" اضافه کرد: آقای لاریجانی؛ شما که درد را می‌دانید چرا درمان را نمی دانید؟ ما نیازی به همدردی نداریم و نیازمند درمان هستیم، باید در جلسات سران سه قوه اعلام کنید که اخذ مالیات از تولیدکنندگان در شرایط فعلی ظلم است.

وی خاطرنشان کرد: چند سال است که در ایام عید از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌شنوم که این موضوع مالیات بر ارزش افزوده را حل می‌کنم؛ ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته و متأسفانه در شرایط تحریم، مالیات بر ارزش افزوده نیز بر دوش تولیدکنندگان است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: معتقدم که اگر سیاست‌زدگی را کنار بگذاریم و همدلی و هم‌افزایی خود را حفظ کنیم، می‌توانیم ازاین شرایط سخت فعلی عبور کرده و روزهای خوبی را برای آینده کشورمان رقم بزنیم.

تولیدکنندگان، سرداران عرصه تولید در کشور

همچنین حسن باصری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناباد نیز در این همایش با اشاره به فعالیت 170 واحد صنعتی و معدنی در این شهرستان ، اظهار کرد: شرایط سختی از سال گذشته به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد آمده، با تلاش و کوشش صنعتگران این شهرستان تا حدودی وضعیت فعلی حفظ شده که ادامه این روند نیازمند تعامل بیشتر با بخش صنعت و معدن است.

وی تولیدکنندگان را سرداران عرصه تولید در کشور ذکر کرد و گفت: با وجود مشکلات تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی، سازمان‌های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی مشکلاتی جدی برای صنعتگران به وجود آورده که باید تصمیماتی برای تغییر رویکرد این سازمان‌ها گرفته شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.