دادستان بردسکن گفت: سال گذشته در دادگستری شهرستان بردسکن 243 مورد پرونده طلاق توافقی به درخواست زوجه و زوج ثبت شده است.

احمد فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: هرچند با بررسی آمار سال 96 و97 و همچنین اعلام این موضوع در جلسه استانی دادگستری شهرستان بردسکن در رسیدگی به پرونده‎ها با کاهش موجودی مواجه بوده و این نوید خوبی به شمار می‌رود اما کافی نیست.

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه جرم و جنایت در کشور رو به افزایش است اما به نسبت سال قبل در بردسکن کاهش ورودی پرونده‌ها را داشته‎ایم، همچنین طی سال گذشته 9 شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان تشکیل شد که برگزاری منظم این جلسات موجب کاهش حدود سه درصد ورودی پرونده‎ها گردید.

دادستان بردسکن افزود: به‌رغم اینکه بردسکن شهری کوچک با 75 هزار نفر جمعیت است و اقدامات بسیاری تاکنون صورت گرفته اما میزان ورودی پرونده‎ها بسیار زیاد بوده و این زیبنده شهرستان نیست.

وی از بالا بودن جمعیت کیفری به نسبت جمعیت شهرستان خبر داد و گفت: افرادی که به‌عنوان محکوم علیه به زندان معرفی می‎شوند، تبعات و آسیب‎های اجتماعی نه تنها متوجه خودشان است بلکه شهروندان بسیاری نیز مبتلا می‌شوند و موجب بروز مشکلاتی می‎گردد.

 فرزانه در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ورودی پرونده‎ها و عملکرد حوزه قضایی در قسمت دادسرای بردسکن حدود 4517 پرونده بوده است، عنوان کرد: به توجه به اینکه عملکرد دادگاه شهرستان نیز 4840 پرونده بوده در مجموع سال گذشته بالغ‌بر 9400 پرونده داشته‌ایم.

وی گفت: اگر به‌طور متوسط در هر پرونده دو تا سه نفر طرف دعوا باشند 20 هزار نفر از جمعیت شهرستان درگیر پرونده‎های قضایی هستند که می‎طلبد متولیان امور فرهنگی و اقتصادی در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته در دادگستری بردسکن 243 مورد پرونده طلاق توافقی به درخواست زوجه و زوج ثبت شده به طور میانگین ماهیانه در شهرستان 20 پرونده طلاق تشکیل و از یکدیگر جدا شده‌اند که این زیبنده بردسکن نیست.

دادستان بردسکن بیان کرد: با توجه به حجم بالای آسیب‎های اجتماعی و در نتیجه فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست باید شعبه ویژه‎ای در شهرستان بردسکن راه‎اندازی گردد و همچنین وظیفه همگانی است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

وی گفت: وظیفه دستگاه قضا انجام امور اجرایی نیست بلکه باید بر امور نظارت داشته و به پرونده‎های قضایی رسیدگی کند اما برخی مسئولان برای انجام هر اقدامی به دادگستری نامه می‎زنند درصورتی‌که با درایت و شجاعت هر کس باید کار خود را به درستی انجام دهد.

سرقت از ادارات جای تأسف دارد

فرزانه گفت: جای تأسف دارد که برخی مواقع از ادارات سرقت می‎شود، موتورهای کولر چندین اداره به سرقت رفته و این نشان می‎دهد برخی مدیران به حوزه کاری خود هیچ توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه اگر مدیران کار اجرایی خود را به درستی انجام دهند، آمار پرونده‌های متشکله در دادگستری بسیار کاهش پیدا خواهد نمود، ادامه داد: به دلیل فقر فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی آمار پرونده‎های برخی حوزه‌ها از قبیل موادمخدر، سرقت و نزاع‌های فردی، جمعی، طلاق و مطالبه نفقه و الزام به تمکین در شهرستان بالاست.

دادستان بردسکن اظهار کرد: بدون شک با تشکیل جلسات پیشگیری می‎توانیم جلوی ارتکاب تعداد زیادی از جرائم را بگیریم در این خصوص باید همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از تشکیل پرونده تلاش کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.