معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تا مهرماه امسال حدود ۵ هزار میلیارد تومان پروژه بزرگ اقتصادی در شهرستان های استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در نشست مشترک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار اظهار کرد: لازم می‌دانم از نمایندگان به دلیل همراهی شایسته در پیشبرد اهداف مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تقدیر کنم چرا که گفتمان جدیدی را در استان ایجاد کرده است.

وی افزود: در شرایطی که با موجی از ناامیدی در بین مردم مواجه بودیم، الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و برنامه ریزی ها برای بهبود معیشت خانوار با کمک معین های توسعه گرا، سطح امید را در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان افزایش داده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون با 79 معین اقتصاد مقاومتی تفاهم نامه همکاری منعقد شده است، ادامه داد: در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، مسئولیت توسعه مناطق 12 گانه استان به شرکت‌های موفق شهرستانی، استانی و سازمان های مهم ملی واگذار شده است.

وی گفت: 40 معین اقتصاد مقاومتی دیگر هم شناسایی شده اند که در صورت عدم تمایل هر یک از معین های فعلی برای ادامه کار یا نداشتن صلاحیت برای مشارکت در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، جایگزین خواهند شد.

رسولیان با بیان اینکه معین های اقتصاد مقاومتی به صورت کاملا داوطلبانه مسئولیت توسعه استان را برعهده گرفته اند، اظهار کرد: وظایف معین ها در زمینه شناسایی ظرفیت های منطقه ای، برگزاری دوره های آموزش کسب و کار و بسترسازی برای ورود تسهیل گران در قالب یک دستورالعمل تعریف شده است.

وی بیان کرد: برای آنکه مشارکت مردم را هم در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی داشته باشیم، نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان تشکیل شده است و به صورت روزانه مسائل مربوط به معین ها توسط این نهاد پیگیری می شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: 747 تفاهم نامه سرمایه گذاری هم به ارزش 38 هزار میلیارد تومان در شهرستان ها توسط ارکان حاکمیت و متقاضیان سرمایه گذاری به امضا رسیده است که با اجرای آن ها 76 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از تدوین برنامه عملیاتی حوزه اقتصادی استان در سال 98 خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه که متناسب با برنامه ششم توسعه کشور تدوین شده است، حجم صادرات غیرنفتی استان باید به 2 میلیارد و 300 میلیون دلار و میزان جذب سرمایه گذاری خارجی به 180 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برسد. 

رسولیان بیان کرد: بر اساس برنامه عملیاتی حوزه اقتصادی، در سال جاری باید 76 هزار و 799 فرصت شغلی ایجاد شود و نرخ بیکاری استان به 8.5 درصد کاهش پیدا کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته 813 هزار میلیارد تومان خالص تسهیلات پرداختی توسط بانک ها بوده است که امسال این رقم بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، باید به 15 هزار میلیارد تومان برسد. 

وی با بیان اینکه در طی دو ماه ابتدای سال جاری رشد صادرات استان مطلوب بوده است، ادامه داد: تا مهرماه امسال حدود 5 هزار میلیارد تومان پروژه بزرگ اقتصادی در شهرستان های استان آماده بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.