شورای شهر مشهد با تصویب لایحه‌ای شهرداری را مکلف کرد از توسعه پروژه‌های گردشگری با رویکرد تفریحی، سرگرمی و تکمیل اوقات فراغت حمایت کند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، بررسی لایحه‌ای در خصوص حمایت و توسعه پروژه‌های گردشگری با رویکرد تفریحی، سرگرمی و تکمیل اوقات فراغت یکی از دستور کارهای شصت‌وچهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود که در تالار شهر برگزار شد.
بر این اساس در راستای افزایش ماندگاری زائران از طریق پر کردن اوقات فراغت آنان و ایجاد روحیه نشاط و امید در زائران و مجاوران، شهرداری مشهد مکلف می‌شود:
* با استفاده از مطالعات طرح جامع زیارت [سند راهبردی و برنامه پنج ساله توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) (95 تا 99)، مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی] با مشارکت و حمایت از استارت‌آپ، طرح‌ها و پروژه‌های مربوطه را تعریف و ظرف مدت حداکثر سه ماه به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند.
* به منظور بهره‌برداری بهینه از منابع بخش خصوصی، عمومی و دولتی و جلوگیری از هدر رفت منابع، با انجام مطالعات کلان بازار سرمایه‌گذاری جدید را به سمت نیازهای واقعی اقتصادی شهری هدایت کند.
بررسی لایحه مجوز انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی یکی دیگر از دستور کارهای این جلسه بود.
بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به تأمین، حمل و تحویل تجهیزات تأسیساتی مورد نیاز خود برای پروژه‌های پارکینگ زیرسطحی آزادی (ضلع جنوبی پارک ملت)، پارکینگ طبقاتی زیرسطحی بلوار جدیدالاحداث مجد و طرح میدان شهدا جمعا حداکثر معادل ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (یک‌هزار میلیارد) ریال در قالب انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اقدام و هزینه‌های ناشی از آن را به صورت ۲۰ درصد نقدی و ۸۰ درصد غیر نقدی بر اساس بندها و تبصره‌های ذیل پرداخت کند.
* امتیاز پروانه ساختمانی با اعمال حداکثر ۱۶% تخفیف به املاک متعلق به سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی و یا املاک سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی که از سوی سازمان مذکور معرفی  می گردد پس از تایید شهرداری اعطا خواهد شد. شرایط اجرایی این بند(تعداد پروانه های ساختمانی و نیز سقف ریالی هر پروانه ساختمانی) در قرارداد نهایی مشخص شود.
* واگذاری املاک متعلق به شهرداری مشهد با اعمال حداکثر ۱۰% تخفیف نسبت به قیمت کارشناسی هیأت کارشناسی رسمی دادگستری (از هر طرف قرارداد یک نفر و یک نفر به عنوان مرضی الطرفین).
* واگذاری سهم‌الشرکه شهرداری در پروژه‌های مشارکتی یا واحدهای افراز شده سهم شهرداری در پروژه‌های مشارکتی و یا تلفیقی از هر دو مورد با فرض اتمام و تکمیل پروژه و با اعمال حداکثر ۵% تخفیف نسبت به قیمت کارشناسی هیأت کارشناسی رسمی دادگستری (از هر طرف قرارداد یک نفر و یک نفر به عنوان مرضی‌الطرفین). 
* ترکیبی از هر سه مورد فوق.
* قرارداد نهایی و پیوست‌های مربوط به آن باید به تایید کمیسیون مشترک اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، حقوقی و برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر برسد و پس از آن ممهور به مهر شورای اسلامی شهر شود.
* سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی همزمان با تحویل هر قسمت از کالاهای قابل تحویل موضوع قرار داد، صورتحساب کالاهای تحویلی را با احتساب ضریب ۱۵% مازاد بر مبلغ فاکتور، مشتمل بر کلیه هزینه‌های بالاسری و انبارداری و هزینه‌های ناشی از نحوه پرداخت غیرنقدی مترتب بر تأمین، ترخیص (در صورت نیاز)، بارگیری و حمل و تخلیه کالا بر اساس فاکتور نقدی و مستندات مربوط به مشخصات کالای تحویلی، مقادیر و ریز قیمت‌ها، بانضمام یک نسخه از صورت مجلس تحویل کالا، تسلیم نماینده شهرداری مشهد می‌کند که پس از بررسی و تایید آن قابل پرداخت خواهد بود.
یکی دیگر از دستورکارهای این جلسه، بررسی لایحه اصلاحیه دوم قراداد پروژه مشارکتی بازار ملل بود. بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با عنایت به مصوبه‌های پیشین در خصوص پروژه مشارکتی بازار ملل، نسبت به اصلاح قرارداد پروژه در قالب اصلاحیه دوم قرارداد اقدام کند.
* پس از اعمال تغییرات مذکور در اصلاحیه قرارداد، سهم‌الشرکه شهرداری در این پروژه مشارکتی از 27.01 درصد از ارزش کل پروژه به 26.31 درصد از ارزش کل پروژه و سهم‌الشرکه سرمایه‌گذار از 72.99 درصد  از ارزش کل پروژه به 73.96 درصد تعیین می‌شود و تقسیم منافع -عرصه و اعیان پروژه- نیز بر همین مبنا صورت خواهد گرفت.
* موضوع اصلاحیه قرارداد حاضر مشمول بند ۶ ماده ۶ قرارداد فروش نمی‌شود.
* شهرداری مشهد مکلف است عنداللزوم اقدامات لازم در خصوص اعمال ماده ۹ قانون تملک را به عمل آورده و از محل تعهدات سرمایه‌گذار مقدمات تملک و آزادسازی را ظرف ۹ ماه فراهم آورد. شهرداری گزارش پیشرفت و اقدامات اجرایی این تبصره را در فواصل ۳ ماهه به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد نمود.
* قرارداد اصلاحیه دوم و پیوست‌های مربوط به آن باید به تایید کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر برسد و پس از آن ممهور به مهر شورای اسلامی شهر شود.
یکی دیگر از دستورکاری این جلسه بررسی و تصویب لایحه اقاله قراراد پروژه مشارکتی مینو بود.
بر اساس این مصوبه «به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق و منافع خود نسبت به اقاله قرارداد پروژه مشارکتی مینو به شرح صلح‌نامه  و با رعایت بندهای ذیل اقدام کند.
* هزینه‌های صورت گرفته توسط طرف دوم قرارداد در پروژه مشارکتی مینو را که طبق نظریه هیئت کارشناسی رسمی دادگستری منتخب طرفین به مبلغ ۱۵۰،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (صد و پنجاه میلیارد و چهارصد میلیون) ریال تعیین شده است، پس از کسر خسارات وارده به شهرداری مشهد به مبلغ ۵۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (پنجاه و هفت میلیارد) ریال -ناشی از خاتمه قرارداد مشارکت که در نظریه مذکور توسط هیئت کارشناسی رسمی برآورد و اعلام شده است- را به طرف دوم به صورت واگذاری املاک متعلق به شهرداری مشهد بر اساس زمان مبنای محاسبات کارشناسی رسمی به مبلغ ۹۳.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (نود و سه میلیارد و چهارصد میلیون) ریال پرداخت کند.
* موارد مندرج در صلح‌نامه یاد شده را در مفاد اقاله‌نامه تنظیمی، درج و اعمال کند به نحوی که پس از تنظیم و امضای اقاله‌نامه توسط دو طرف قرار داد. طرفین از بابت مفاد و تعهدات ایجاد شده در قرارداد پروژه مشارکتی مذکور، هیچ‌گونه ادعایی نسبت به یکدیگر نداشته باشند.
* شهرداری مشهد مکلف است ضمن انجام مطالعات بازار برای پروژه مذکور، تکمیل یا واگذاری پروژه را در راستای بازار هدف، اجرایی کند.
* قرارداد نهایی اقاله پروژه مشارکتی مینو و پیوست‌های آن باید به تایید کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر برسد و پس از آن مهمور به مهر شورای اسلامی شهر شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.