استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت استان منتظر تفویض اختیارات از نهادهای ملی نخواهد ماند و در حد مقدورات خود برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، اقدامات لازم را انجام خواهد داد، حتی ممکن است آتش به اختیار در راستای توسعه اقتصادی اختیاراتی را برای خود ایجاد کند.
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در نشست مشترک با نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، تفکر رو به جلو و توسعه‌ای در بین ارکان حاکمیت و امید به آینده در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است.
وی افزود: تاکنون با 79 شرکت و سازمان توسعه‌گرا و فعال در بخش‌های خصوصی و عمومی تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی منعقد شده و بخشی از این معین‌ها فعالیت‌های اجرایی را آغاز کرده‌اند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 40 شرکت دیگر هم برای مشارکت در الگوی مثلث توسعه اعلام آمادگی کرده‌اند، عنوان کرد: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در طی دو ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داده و عملکرد معین‌های توسعه اقتصادی هم به صورت مستمر توسط این نهاد رصد می‌شود.
رزم‌حسینی گفت: معین‌های اقتصاد مقاومتی به صورت کاملا داوطلبانه در طرح مثلث توسعه مشارکت دارند و به هیچ عنوان بخش‌نامه یا دستورالعمل دولتی در این رابطه صادر نشده که فعالان اقتصادی را ملزم به مشارکت در این طرح کرده باشد.
وی با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان رضوی، تصریح کرد: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد و به دنبال آن، جلسه‌ای نیز در دفتر دکتر لاریجانی برگزار و درخواست‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری، قوانین مزاحم و تفویض اختیارات مطرح گردید.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری درخواست‌های استان دستوراتی را صادر کردند که خوشخبتانه زمینه تحقق برخی از آن‌ها در زمینه احصای قوانین مزاحم، اصلاح برخی مقررات ناکارآمد و واگذاری اختیارات فراهم شده است.
رزم‌حسینی گفت: مدیریت استان منتظر تفویض اختیارات از نهادهای ملی نخواهد ماند و در حد مقدورات خود برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، اقدامات لازم را انجام خواهد داد، حتی ممکن است آتش به اختیار در راستای توسعه اقتصادی اختیاراتی را برای خود ایجاد کند.
وی با اشاره به یکی از مهمترین دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد مقدس، عنوان کرد: در جریان این سفر پیشنهاد اعطای اقامت به سپرده‌گذاران خارجی در بانک‌های داخلی مطرح شد که خوشخبتانه موافقت دکتر روحانی و مصوبه هیأت دولت را به دنبال داشت.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه هیأت دولت، همه اتباع خارجی می‌توانند با 250 هزار دلار سپرده‌گذاری در بانک‌های داخلی، اقامت 5 ساله کشورمان را دریافت کنند که ظرفیت مناسبی برای فعالان اقتصادی افغانستانی برای دریافت اقامت خواهد بود.
رزم‌حسینی با بیان اینکه ساماندهی حاشیه شهر مشهد یکی از مهمترین برنامه‌های استان به شمار می‌رود، تصریح کرد: در این راستا توافقات خوبی با شهرداری و آستان قدس رضوی انجام گرفته که امیدواریم با اجرای آن‌ها، زمینه رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی به صورت تدریجی فراهم شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.