​رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: متاسفانه از ۳ هزار کارمندی که برای جذب در قوه قضائیه در برنامه ششم توسعه مصوب شده هنوز یک نفر جذب نشده و این در حالی است که در بسیاری از ادارات کارمندان با وقت آزاد روبرو هستند و این دلیل بخش عمده ای از فساد اداری کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، حجت الاسلام علی مظفری عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان و رییس دادگستری تربت حیدریه اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که امروز مردم را آزار می دهد و بارها مورد تاکید رهبری قرار گرفته رسیدگی به فساد اداری در ادارات و سازمانهاست که باید سیستم اداری سالم سازی شود و وظیفه آن برعهده دستگاه قضاست.

وی با بیان اینکه این امر مهم مستلزم داشتن توان و ظرفیت نیروی انسانی در دستگاه قضایی است، افزود: متاسفانه از ۳ هزار کارمندی که برای جذب در قوه قضائیه در برنامه ششم توسعه مصوب شده هنوز یک نفر جذب نشده و این در حالی است که در بسیاری از ادارات کارمندان با وقت آزاد روبرو هستند و این دلیل بخش عمده ای از فساد اداری در کشور است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی بیان داشت: در پیوند با این موضوع دستگاه قضا در برخی شهرستانها و حتی شعب مراکز استان دو شعبه با یک کارمند، یعنی به جای ۸ نفر کار می کند و این مصداق بارز ظلم به دستگاه قضایی است.

مظفری خاطر نشان کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم در ۵ سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی حدود ۱۵ ساختمان احداث شده که حتی یک ریال از بودجه دولتی در آنها صرف نشده و آنچه هزینه شده از منابع داخلی قوه قضائیه است که به جای اینکه صرف امور مورد نیاز دیگر شود در حوزه عمرانی هزینه شده و این در شرایطی است که در برخی ادارات با چندین کارمند توان نگهداری مکان اداری خود را ندارند.

وی افزود: با همه این کمبود ها در چند سال اخیر تعداد قضات استان با افزوده شدن ۴۰۰ قاضی دو برابر  شده و رسیدگی به پرونده ها از چندین ماه و حتی سال بسیار کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در بخشی دیگر یکی از شاخصه های مهم دستگاه قضا در جمهوری اسلامی را گسترش عدل عنوان کرد و افزود: گسترش عدل در در حوزه های مختلف، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ابعاد وسیعی دارد که ضامن اجرای آن دستگاه قضایی است.

غلامعلی صادقی دادستان مشهد نیز در این جلسه گفت: بر اساس قانون اساسی از آزادی های مشروع حمایت می کنیم و هیچ خللی نباید مانع اجرای آن شود.

وی  با بیان اینکه باید ارزشهای انقلاب را گرامی بداریم، افزود: امروز اگر بعد از ۴۰ سال به این عزت و اقتدار رسیدیم مرهون همین ارزشهای انقلاب است و چنانچه از آن غفلت شود شگست خواهیم خورد.

در این آئین ضمن قدردانی از زحمات ۷ ساله محمد ابراهیم زاده چناری در تصدی ریاست دادگستری تربت حیدریه، حسین مسرور نعیمی به عنوان رییس جدید دادگستری، امید عابدینی بعنوان دادستان جدید و حسین یزدانخواه بعنوان رییس دادگاه انقلاب شهرستان تربت حیدریه منصوب شدند‌.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.