معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تعداد ۳۰۴ بقعه وامامزاده در خراسان رضوی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، حجت الاسلام جمال ایزدی در همایش تجلیل از مقام شامخ امامزادگان و بقاع متبرکه منطقه تربت حیدریه در بقعه متبرکه بی بی حسینیه تربت حیدریه اظهار کرد: منظور از تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ، محوریت ومرکزیت امامزاده در تحقق فعالیت های فرهنگی منطقه است و شاخصه این امر آن است که این فعالیت ها ضابطه مند و با برنامه و نیز آرمانی و از روی اعتقاد صورت گیرد.

وی گفت: بهره گیری از ظرفیت هیات امنای مردمی ، اعضای مرکزی فرهنگی قرآنی و خادمین افتخاری بقاع متبرکه شرط تحقق برنامه هایی است که بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کند.

ایزدی تصریح کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه در سال های اخیر چشم گیر بوده و اجرای برنامه هایی نظیر اقامه جماعت ، قرائت ادعیه و سوگواری های ائمه و...  موجب افزایش حضور مردم در بقاع متبرکه شده است.

وی گفت: از لحاظ کمی استقبال گسترده مردم از برنامه های بقاع متبرکه در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته واز نظر کیفی طول مدت حضور مردم در بقاع متبرکه و بهره مندی آنان از برنامه های فرهنگی این بقاع پیش از پبش نمایان و مشهود است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: همه ساله همایش هایی به منظور تجلیل از مقام شامخ امامزادگان معرفی ابن بزرگان به عنوان ذخایر معنوی عموم مردم ‌بسترسازی جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه ، افزایش ارتباط و ارادت مردم به امامزادگان ‌ایجاد آرامش برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.