فرماندار بردسکن گفت: در سال 97 ضمن جذب 100 درصدی تعهد اشتغال، 20 میلیارد تومان تسهیلات در بحث توسعه اشتغال روستایی به متقاضیان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

 به گزارش ایلنا، در جلسه شورای اداری بردسکن که با حضور امام جمعه بردسکن، دادستان، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری در محل سالن اجتماعات برگزار شد، کوکب موسوی معاون استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: توجه به طرح تحول نظام اداری را که در راستای نقشه راه نظام اداری است را دنبال می‌کنیم و دارای 7 برنامه است . 

موسوی خدمت به مردم را امری ضروری دانست و افزود: اعضای شورای ادارای باید با تعامل و همفکری بتوانند هم افزایی را بوجود آورند. 

وی طرح مثلث اقتصادی را یکی از پروژه های موفق نام برد و گفت: از بدو ورود رزم حسینی استاندار خراسان رضوی این طرح شکل گرفت و از توان همه ارکان حکومتی در سطح استان استفاده می شود.

وی یکی از برنامه‌های مثلث اقتصادی را شناسایی آسیب ها و چالش های آن نام برد و گفت: نظام اداری کارآمد و چابک باید در خدمت گذاری به مردم پیشگام باشند. 

موسوی شاخص‌ها و زیرشاخص‌های حوزه فرهنگ و سلامت را یادآور شد و گفت: همه مدیران ستادی در استان باید با حضور در شهرستانها امور اداری مربوط به حوزه کاری خود را در تمام زمینه ها رصد کنند و فرمانداران موظف شده اند گزارش 3 ماهه حضور مدیران کل را به استانداری اعلام کنند. 

بهروز بنیادی نماینده شهرستانهای بردسکن، کاشمر و خلیل اباد در مجلس شورای اسلامی با  تاکید بر تفویض اختیار به مدیران شهرستانی ،اظهارکرد: بهترین سود و اثری را که می‌توانیم از ادارات و سازمانها در شهرستانها داشته باشیم،  بکارگیری نیروهای بومی در راس ادارات و سازمانها است.

بنیادی افزود: مدیران شهرستانها برای بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود دسترسی آنان به نماینده و یا به فرماندار است،لذا میطلبد مدیران کل با نگاهی مثبت به حوزه کاری خود در شهرستان نسبت به تامین ملزومات کاری در همه زمینه ها اقدام کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 درصد نیروهای هیئت دولت را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: بانوان هم در خصوص کار اجرایی مدیران لایقی هستند که در این مدت اداراتی که با خانم اداره می‌شده است درصد موفقیت و نیز تکریم ارباب رجوع بیشتر و بهتر بوده است.   

در ادامه حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن لزوم توجه به وقت جلسات را یاد آور شد وافزود: باید مدیرانی در مسند مدیریت بنشینند که توان بالای کار اداری ومدیرتی را داشته باشند . 

وی افزود: متاسفانه بعضا مدیرانی را بکار می‌گیریم که نه جسارتی را دارند ونه در امور کاری خود خلاق هستند.

امینی از پیگیری استقرار روسای اداراتی که در شهرستان دارای مسئولیت هستند ولی محل زندگی آنان در شهرستان نیست، سخن گفت وخواستار پیگیری این مهم توسط فرماندار بردسکن شد . 

احمد فرزانه ، دادستان بردسکن هم در این جلسه در گزارشی از کاهش 3 درصدی پرونده ها به دادگستری بردسکن خبرداد  و اظهار کرد: به‌رغم کمبود نیرو، درسال گذشته دادگستری بردسکن بیش از 9300 پرونده وارده رامورد بررسی قرار داده است. 

وی به برگزاری 9 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان اشاره کرد و گفت: خروجی این نشست ها کاهش 3 درصدی ورودی پرونده ها به حوزه قضایی شهرستان است که رضایت بخش بوده  ولی کافی نیست.

دادستان بردسکن پیشگیری را امری ضروری نام برد و گفت: سال گذشته سطح طلاق در این شهرستان بالا بود که می‌طلبد خانواده ها نسبت به این موضوع حساس باشند. 

 مجتبی شاکری، فرماندار بردسکن به فرصت یک ماهه استاندار خراسان رضوی در سفر ایشان به بردسکن در خصوص استقرار روسای اداراتی که در شهرستان سکونت ندارند،اشاره کرد و افزود: استاندار یک فرصت یک ماهه را از شهرستان خواسته اند که روسای اداراتی که در شهرستان استقرار منزل آنان نیست تکلیف خود را روشن کنند. 

فرماندار بردسکن با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک روز شورا و دهیار به گرمای 40 تا 50 درجه این روزهای بردسکن اشاره کرد و افزود: در سال 97 ضمن جذب 100 درصدی تعهد اشتغال، 20 میلیارد تومان تسهیلات در بحث توسعه اشتغال روستایی به متقاضیان توسط بانکهای عامل پرداخت شده است. 

شاکری از انجام تفاهم نامه سرمایه گذاری با 15 نفر از سرمایه گذاران در این شهرستان در بحث مثلث اقتصادی خبر داد و گفت: در این راستا 668 میلیارد تومان هزینه میشود و برای 1422 نفر شغل ایجاد می‌شود. 

وی گفت: بارندگی های 342 میلیمتری این شهرستان منجر شد 200 میلیارد تومان خسارت به منازل مسکونی، راه های شهرستان و مزارع کشاورزی و باغات وارد شود. 

وی اعتبارات تملک دارائی و نیز اعتبارات قانون متوازن در سال98 را 20 میلیارد تومان نام برد که با 17 درصد افزایش اعتبارات مواجه هستیم.

شاکری برگزاری 2 رویداد بزرگ ورزشی را در شهرستان در 20 تیرماه یادآور شد و از کلیه ادارات خواست نسبت به همکاری با اداره ورزش و جوانان در خصوص برگزاری دهمین روزه همایش زورخانه ای و پهلوانی کشور در این شهرستان و نیز استقبال از دوندگان جاده ولایت همکاری لازم را بعمل آورند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.