در آیینی 50 سری جهیزیه شامل 10 قلم از کالاهای اساسی و ایرانی با حضور مسئولان قرارگاه ثامن‌الائمه(ع)، امام جمعه اهل سنت تایباد، روحانیون، مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه ثامن الائمه(ع) در این مراسم گفت: ازدواج یک سنت حسنه است که پیامبر بر آن بسیار تاکید داشتند. اگر کسی به این وصلت آسمانی تن دهد از پیغمبر و خاندانش تبعیت کرده و با پیامبر(ص) پیوند بسته است.

حجت الاسلام سرور هدف از ازدواج را تکثر نسل دانست و افزود: فرزندآوری و ازدیاد نسل بسیار شایسته است و پیامبر(ص) فرموده‌اند افتخار می‌کنم که نسل مسلمانان و دین مبین اسلام زیاد شود.

وی مطرح کرد: ازدواج وسیله ثبات و آرامش است چنان که در سوره نبا به اهمیت ازدواج اشاره شده و مقدمهای برای سعادت است مسلمانان اگر می‌خواهند به آخرت فکر کنند و پرده از اسرار آن بردارند در آیات قرآن تدبر کنند.

حجت الاسلام سرور تصریح کرد: در قرآن آمده ما شما را زوج قرار دادیم پس بعد از این حتی خواب شما وسیله آرامش و ثبات است و زن و مرد بعد از ازدواج به هم تکیه میکنند و با هم آرام میشوند همچنان که در سوره نبا ارتباط بین ازدواج و کوه بیان شده است.

در ادامه امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: ازدواج یک نعمت بسیار بزرگی است که خداوند برای انسانها در نظر گرفته، پدر و مادر بشر که آدم و حوا هستند به فرمان خدا در بهشت ازدواج کردند و از آن زمان ازدواج سنت الهی شد.

مولوی غلام نبی توکلی افزود: طبق آیات قرآن و احادیث مرد و زن در کنار یکدیگر آرامش میگیرند، زن و مرد در کنار هم زیبایی دارند و عیبهای یکدیگر را میپوشانند.

وی ادامه داد: امروز مجرد ماندن بین جوانان بدعت شده و نشات گرفته از فرهنگ غرب است و بسیار با ساختار اسلام منافات دارد. اصل وجود ازدواج برای تولید نسل است اگر ازدواجی صورت نگیرد چگونه نسلی بوجود آید.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد ازدواج سفید که امروزه بین جوانان شایع شده را یک بدعت خطرناک دیگری از غربیان دانست و اظهار کرد: مجردی خلاف قانون عقل و شرع است زنان و مردانی که این عمل ناشایست را پیش گرفتهاند باید توجیه شوند و مسولین باید برای رفع مجردی چاره بیندیشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.