تولیت آستان قدس رضوی گفت: در دنیای غرب عموما انسان‌ها از رفاه نسبی برخوردار بوده و مشکل فقر و بیکاری ندارند، در این شرایط چرا باید این همه خودکشی، طلاق و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در چنین دنیای متمدن و پیشرفته‌ای وجود داشته باشد؟ ریشه این آسیب‌ها به بی‌هویت بودن انسان غربی باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، حجت الاسلام احمد مروی در نشست مشترک مدیران کل صداوسیما سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، خود فراموشی و بی‌هویتی انسان را نتیجه دوری از خداوند برشمرد و اظهار کرد:  در دوران معاصر امروز، همه چیز خوب و عادلانه است به شرط آنکه بیشترین فایده را برای «من» داشته باشد، یا به عبارت دیگر، عدالت، صداقت، درستی، پاکیزگی به خودی خود مفاهیم بی‌معنا بوده و در صورتی مفهوم پیدا می‌کند که برای «من» نفع داشته باشند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) جامعه ایران را زنده کرد و به مردم هویت داد و معتقد بود که جامعه‌ای که هویت داشته باشد، برای حفظ هویت خود پای همه چیز می‌ایستد. رهبر معظم انقلاب هم همین راه نورانی امام را تا به امروز طی کرده‌اند.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه جامعه با هویت دینی و انسانی از تهدید و تحریم نمی‌ترسد، خاطرنشان کرد: تهدیدها و تحریم‌های آمریکایی گاهی ممکن است یک ملت را از پای در آورد و تسلیم کند؛ پس چرا ملت ایران بعد از سال‌ها هنوز در مقابل فشارهای غرب تسلیم نشده‌اند؟ زیرا مردم ما هویت دینی و انسانی خود را یافته‌اند و این سرمایه بزرگی است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، از حرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان یک رسانه دائمی، جذاب و فراگیر یاد کرد و افزود: جذاب‌ترین و اصیل‌ترین رابطه بین اقشار مختلف در حرم مطهر رضوی متجلی می‌شود و رنگین کمان اقوام در هیچ کجا همانند این آستان ملک پاسبان جلوه‌گری نمی‌کند.

وی بیان کرد: همه طبقات از هر قوم و طایفه با هر درجه تحصیلات و معیشت در حرم حضور دارند؛ از یک انسان درس نخوانده کشاورز بگیرید تا یک دانشمند هسته‌ای. از یک انسان پولدار تا یک انسان فقیر که جا برای خوابیدن شب ندارد. این پدیده بسیار زیباست .

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: زیارت صرفا با طواف حول ضریح مطهر امام رضا(ع) اتفاق نمی‌افتد بلکه باید کاری کرد که همه زائران برگرد معارف آن امام همام طواف داشته باشند، لذا در برنامه سازی‌های رسانه ملی برای زیارت حرم مطهر باید یک چنین تلقی‌ای از زیارت داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.