معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۱۴۵ حلقه چاه برقی در استان تاکنون یکهزار و ۷۱۴ حلقه چاه معادل ۸۵ تا ۹۰ درصد مجهز به کنتور هوشمند شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سید سعید پورجعفر در این باره گفت: اکثر شهرستان‌ها به جز شهرستان طبس به کنتور هوشمند مجهز هستند. همچنین قرارداد هوشمندسازی کنتور ۳۰۱ چاه باقیمانده نیز منعقد شده و تا سال آینده انجام آن به اتمام خواهد رسید که عمده آن در شهرستان طبس است.

وی افزود: با نصب کنتورهای هوشمند ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی استان صرفه جویی شده است.

پور جعفر عنوان کرد: طرح هوشمندسازی چاه های کشاورزی از سال ۹۱ و با هدف مدیریت مصرف در بخش کشاورزی در استان آغاز شده است.

وی به وجود ۱۱ هزار و ۸۰۰ منبع آبی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات، ۲ هزار و ۱۸۹ چشمه و سه هزار و ۴۱۰ حلقه چاه هستند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی این شرکت اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب است که در این زمینه برنامه های مختلفی برای اطلاع رسانی در مناطق روستایی و شهری اجرا شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های کشاورزی را یکی از برنامه‌های این طرح ذکر کرد و افزود: مشارکت مردم و کشاورزان نخستین و مهمترین عامل موثر در مدیریت آب است.

وی در ارتباط با مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز کشاورزی هم گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۱۵۰ حلقه چاه با حجم هشت دهم میلیون متر مکعب آب، پر شده است.

پورجعفر ادامه داد: همچنین حدود ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز دیگر در حال تعیین تکلیف است که بعد از اعلام نتیجه نسبت به مسدود کردن آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.