رئیس انجمن ام‌اس تربت‌حیدریه از شناسایی 208 نفر مبتلا به بیماری ام اس در این شهرستان خبر داد.

مرضیه دانایی‌پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه اظهار داشت: در حال حاضر 208 نفر بیمار ثبت شده مبتلا به ام‌اس در تربت‌حیدریه و حومه زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای بیماری ام‌اس هنوز درمان قطعی کشف نشده‌است اما خوشبختانه در سال‌های اخیر درمان‌های متعددی برای بیماری در دسترس قرار گرفته‌است که عمده‌ آنها بیماری را کنترل و تعداد عود‌های بیماری را کمتر و خفیف‌تر می‌کنند.

دانایی‌پور عنوان کرد: علت بروز بیماری ام‌اس هنوز مشخص نیست اما کمبود ویتامین D، کلسیم، امگا3 و اسیدفولیک از عوامل بروز این بیماری یاد شده است.

وی همچنین ابراز داشت: از علائم این بیماری که افراد باید توجه کنند تاری دید به مدت 24 ساعت، دوبینی، عدم تعادل و گزگز فک و صورت است.

رئیس انجمن ام‌اس تربت‌حیدریه اظهار کرد: بهترین راه مقابله با باورهای غلط جامعه راجع به بیماری ام‌اس استفاده از امکانات تبلیغاتی، یرگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی است که می‌تواند منجر به استفاده مناسب از پتانسیل‌ها و توانایی‌های افراد باشد.

دانایی پور در پایان گفت: از سال 2009 تاکنون سی‌ام ماه مه هر سال به نام روز جهانی " ام اس" نامگذاری شده است اما در ایران به دلیل مصادف شدن این روز با ایام ماه مبارک رمضان مراسم بزرگداشت روز جهانی ام‌اس در تاریخ 24 خردادماه برگزار شد.

رئیس انجمن ام‌اس تربت‌حیدریه با اشاره به سیر صعودی بیماری ام‌اس در ایران گفت: بیماری ام‌اس بیماری مهمی است و متاسفانه آمار ابتلا به این بیماری در سالیان اخیر سیر صعودی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.