با حضور مدیران وزارت نفت از بزرگ‌ترین مرکز جمع‌آوری و ذخیره سازی گاز کشور در سرخس بهره‌برداری شد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از سرخس، رامین حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آئین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز جمع آوری و ذخیره سازی گاز کشور با حضور مدیران وزارت نفت گفت: این مرکز از سال ۹۱ کار ساخت آن آغاز و به دلایلی چند سال پروژه متوقف شد و ادامه کار از سال ۹۶ آغاز شد.

وی افزود: این مرکز در ۸ ماه نخست سال بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب گاز ذخیره می‌کند تا در ۴ ماه پایانی با تولید ۲۰ میلیون متر مکعب گاز ۶ استان شمالی و شرقی تامین خواهد کرد.

وی گفت: برای احداث و راه اندازی این مرکز ۱۹ میلیون دلار اعتبار ارزی و‌۲۰میلیارد تومان اعتبار ریالی هزینه شده است.

حاتمی افزود: کل حجم اولیه مخزن ۲۳ میلیارد متر مکعب در ۲۰ حلقه چاه است که با اعتبار ۱۵۸ میلیارد دلار هزینه ارزی و ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار ریالی در برنامه گسترش و راه اندازی قرار گرفته است.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مجلس به وزارت نفت اجازه داده است در اجرای قانون بودجه سنواتی ۱۴ درصد از منابع حاصل از فروش نفت و گاز را برای توسعه حوزه صنایع نفت و گاز هزینه کند.

احسان قاضی‌زاده افزود: کار مطالعاتی میدان گازی توس در منطقه بزنگان سرخس تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد و با معرفی پیمانکار بین المللی ایرانی کار اجرا و احداث این میدان تا دو سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.