از سال 87 با یک مکان کوچک و هزینه اندک کار آموزش خیاطی را برای بانوان در این شهر آغاز کردم و با تلاش و پشتکار توانستم این آموزش را به مناطق روستایی گسترش دهم.

اکرم علیمرادی، مدیر آموزشگاه خیاطی خوش‌پوش و مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: سال 89 با راه‌اندازی یک کارگاه کوچک تولیدی و پنج چرخکار شروع به تولید فرم‌های بیمارستانی و مدارس کرده و فعالیت خود را توسعه دادم.  

وی افزود: اکنون علاوه بر تایباد در روستاهای رهنه، فرزنه، قلعه نو، آبقه، فرمان آباد و شهرکاریز بیش از 200 کارآموز در رشته‌های مختلف شامل نازک‌دوزی، ژورنال و... مشغول به آموزش هستند.

  این بانوی کارآفرین مطرح کرد: از سال 92 به عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان کار جدیدی را آغاز کردم و با پیگیری‌های فراوان توانستم نظر کارشناسان استان را برای گرفتن یک وام حمایتی در جهت خرید چرخ خیاطی و توسعه کارگاه تولیدی جذب کنم.

  علیمرادی ادامه داد: پس از بازدید مسئولان استانی از کارگاه خیاطی و وضعیت فعالیت آن چرخ‌ها خریداری شد اما به دلیل کارشکنی‌های اداری این چرخ‌ها بلااستفاده ماند و وضعیت توسعه کارگاه تاکنون بلاتکلیف باقی مانده است. 

وی تصریح کرد: شرکت تعاونی تولید پوشاک که تمام کارها و اقدامات اولیه آن انجام شده بود در حال حاضر به گروه دیگری واگذار شده که حق ما بود و با این بی‌تدبیری انجام شده چرخ‌ها بدون استفاده رها گردیدده و این درصورتی اتفاق افتاده که تمام تدابیر و هماهنگی‌ها با اداره بهزیستی تایباد انجام شده بود تا از توان زنان سرپرست خانوار برای کار در تولیدی استفاده کنیم تا زمینه اشتغال برای آنان را فراهم گردد.

  او به مشکل دیگری در روند فعالیتش اشاره کرد و افزود: کار تولید لباس یکبارمصرف بیمارستان تایباد از جمله اقداماتی بود که توانسته بود عده‌ای از زنان نیازمند را مشغول به کار کند اما در مناقصه‌ای که برگزار شد این تولید به یک کارگاه در مشهد واگذار شد، از مسولان تقاضا دارم دوباره امکان این کار را برای بانوان توانمند تایبادی فراهم کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.