رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: اکنون بیش از 64هزار نسخه کتاب در هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی این شهرستان در دسترس عموم قرار گرفته است.

حسن سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: سرانه فضاهای کتابخانه‌ای این شهرستان به ازای هر 100 نفر به 64 سانتی‌متر می‌رسد و تنها 5 درصد جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه عمومی در تایباد هستند.

وی با اشاره به عضویت 6 هزار و 100 نفر در کتابخانه عممومی تایباد افزود: از این تعداد 75 درصد را دانش‌آموزان و دانشجویان و 25 درصد دیگر را سایر اعضا تشکیل داده‌اند، تاکنون 64 هزار نسخه کتاب در هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی این شهرستان در اختیار افراد کتابخوان قرار گرفته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد بیان کرد: پارسال 75 هزار جلد کتاب به اعضا امانت داده شد که این آمار نسبت به نرخ جمعیت در شهرستان بسیار پایین است.

وی در ادامه از افتتاح کتابخانه عمومی مولانا در فرهنگسرای مولانا خبر داد و گفت: اقدامات اولیه شامل تهیه تجهیزات مانند قفسه کتاب، میز و صندلی مطالعه، سیستم رایانه و وسایل جانبی برای افتتاح این کتابخانه از محل اعتبارات اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تامین شده است.

سالاری تصریح کرد: تاکنون حدود سه هزار و 800 نسخه کتاب با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، داستان، تاریخی، مذهبی و... تهیه شده که پیش‌بینی می‌شود تا زمان افتتاحییه به پنج هزار جلد برسد.

وی ادامه داد: این کتابخانه قبلا به صورت مشارکتی فعالیت داشته و در تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تایباد به صورت 20 ساله به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان واگذار و بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

سالاری یکی از مشکلات اصلی در حوزه کتابخوانی را عدم وجود کتابخانه در روستاهای این شهرستان اعلام کرد و افزود: با توجه به این که تایباد 35 روستا دارد و 60 درصد از جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند ولی در هیچ روستایی کتابخانه وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.