دهیار روستای سر بالای از توابع تربت حیدریه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان جشنواره روستایی غذاهای سنتی، در روستای سربالا برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، زهرا دامغانی در خصوص برگزاری این جشنواره افزود: در این جشنواره با هدف ارائه، انواع غذاهای بومی و محلی، محصولات دامی، باغی و انواع دسر و نان های محلی که محصول بانوان این روستا است در معرض دید عموم گذاشته شد.

وی افزود:این جشنواره در راستای شعار غذای سالم و با هدف توجه بیشتر به طبخ غذاهای محلی برگزار گردید که علاوه بر معرفی ظرفیت‎های روستاها سبب اشتغال‌زایی برای  روستاییان نیز می‌شود.

دهیار سربالا خاطر نشان کرد :برگزاری چنین جشنواره ها فرصت بسیار خوبی برای آشنایی خانواده ها بویژه نسل جوان با غذاهای سالم و مفید است وی به مردم توصیه کرد تا از خوردن غذاهای فست فودها پرهیز کنند وبه سمت غذاهای سنتی روی آوردند.

وی یاد آور شد : تا سنت ها و آئین های گذشته را به نسل جدید منتقل وآنها را به استفاده از غذاهای سنتی تشویق کرد. 

دامغانی افزود :این جشنواره به مدت یک روز و بعد از افطار در سالن مجتمع فرهنگی روستا برگزار و مورد استقبال اهالی قرار گرفت.

وی با تاکید بر توجه بیش از پیش مردم به استفاده ازغذاهای سنتی گفت: ۶۰ نفر از  بانوان روستای سربالا در تهیه و پخت این غذاها شرکت داشتند. 

در پایان این مراسم از نفرات برتر در طبخ غذا و محصولات سنتی  توسط هیات داوران تقدیر بعمل آمد .

گفتنی است در این جشنواره غذایی ۲۰ نوع غذا توسط بانوان این روستا تهیه شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.