معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال یارانه تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی به متقاضیان و سرمایه گذاران در این استان اختصاص یافته است.

احمد دیناری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در نیشابور افزود: سال گذشته به همین میزان یارانه تسهیلات اختصاص یافت که بیش از نیمی از آن جذب شد.

وی اظهار داشت: در سال مالی گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در ۲ حوزه صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با کارمزد بانکی چهار و شش درصد اختصاص یافت که باعث ایجاد حدود ۸۰۰ شغل جدید شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته میزان تعهد سامانه رصد برای ثبت اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر بود که صددرصد محقق شد افزود: در سال جاری این میزان سه هزار و ۵۰۰ نفر است. سامانه کارا نیز به محض انجام تعهدات قبلی راه اندازی می شود و در حال عقد قرارداد با بانک های عامل برای حمایت از طرح های ایجادی یا در حال اجرا هستیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه چنین عنوان کرد: سهم هر یک از شهرستان ها در این بخش بر خلاف گذشته که متمرکز از سوی مرکز استان تعیین می گردید امسال به پیشنهاد فرمانداران به طرح های در حال ایجاد یا در حال اجرا در هر شهرستان اختصاص می یابد.

احمد دیناری یادآور شد: سهم شهرستان نیشابور از این محل سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که پس از مشهد بالاترین میزان در استان است.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای اشتغال زائی برخوردار است تصریح کرد: شهرستان نیشابور دارای شاخصه های ممتاز برای جذب گردشگر است و نزدیکی آن به مشهد فرصت ها و تهدیداتی را به همراه دارد.

وی تاکید داشت: بهره بردن نیشابور از سرریز گردشگران مشهد و عدم برنامه ریزی مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به صورت مستقیم از سوی آژانس های گردشگری نیشابور نیازمند تقویت فرهنگ بازاریابی نوین در صنعت گردشگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.