احمد دیناری روز جمعه در حاشیه کارگاه آموزشی اصول کاربردی میهمانداری برای هتلداران در نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال نیز همین میزان یارانه تسهیلات به این بخش اختصاص یافته بود که افزون بر نیمی از آن جذب شد.
وی ادامه داد: 180 میلیارد ریال تسهیلات پارسال در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با کارمزد بانکی چهار و شش درصد اختصاص یافت که باعث ایجاد 800 شغل جدید شده است.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سهم هر یک از شهرستانهای استان در این بخش بر خلاف گذشته که بطور متمرکز از مرکز تعیین می‌شد امسال بنا بر پیشنهاد فرمانداران به طرح‌های در شرف ایجاد یا در حال اجرا هر شهرستان اختصاص می‌یابد.
وی افزود: بر این اساس سهم شهرستان نیشابور از این محل سه میلیارد و 500 میلیون ریال می‌باشد که مبلغ آن پس از مشهد بالاترین میزان در خراسان رضوی است.
دیناری بر ظرفیت بالای صنعت گردشگری برای اشتغالزایی تاکید و بیان کرد: نیشابور دارای شاخصه‌های ممتاز برای جذب گردشگر است و همچنین نزدیکی مسافت آن به مشهد فرصتها و تهدیداتی را به همراه دارد.
وی ادامه داد: بهره بردن نیشابور از سرریز گردشگران مشهد و فقدان برنامه ریزی مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به صورت مستقیم از سوی آژانس‌های گردشگری نیشابور نیازمند تقویت فرهنگ بازاریابی نوین در صنعت گردشگری است.
معاون اداره کل گردشگری خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: پارسال میزان تعهد 'سامانه رصد' برای ثبت اشتغال در این استان چهار هزار و 500 نفر بود که 100 درصد محقق شد. امسال این تعداد ن سه هزار و 500 نفر است و 'سامانه کارا' نیز به محض انجام تعهدات قبلی برای این بخش راه اندازی می‌شود.
خراسان رضوی سالانه پذیرای افزون بر 30 میلیون زائر و گردشگر از اقصی نقاط ایران و جهان است. نیشابور نیز در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد بخاطر پیشینه پرقدمت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری از مقاصد سفر گردشگران در خراسان رضوی واقع شده است.
9869/‏1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.