آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: مردم شهید پرور ایران همانند چهل سال گذشته پای آرمانهای انقلاب اسلامی ایستاده اند و در سایه رهنمود های رهبر معظم انقلاب مصصم به استقامت و پایداری در جنگ اقتصادی و جنگ نرم علیه دشمنان نظام هستند و بر اساس وعده قرآن به پیروزی خود یقین دارند.
وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر از چنگال دشمن بعثی اظهار داشت: در آن مقطع حساس تاریخ انقلاب اسلامی با طراحی دقیق فرماندهان، جانفشانی رزمندگان اسلام، رهنمود های رهبر کبیر انقلاب و توکل بر خداوند چنان پیروزی بزرگی در صحنه دفاع مقدس رقم خورد که با معادلات و محاسابات نظامی آن دوران غیر ممکن می نمود.
وی گفت: با اراده و توکل رزمندگان، خداوند ترس را بر دشمنان مستولی کرد و آنها غافیگیر شدند و شکست خوردند و اینگونه شد که امام راحل فرمود، خرمشهر را خدا آزاد کرد.
امام جمعه مشهد افزود: در مقطع کنونی نیز که دشمن با تکیه بر امکانات مادی خود ایران اسلامی را به محاصره اقتصادی درآورده و به زعم خود می خواهد انقلاب اسلامی را وادار به تسلیم کند، ملت بزرگ ایران با اتحاد و توکل بر عنایات خداوند و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب این نقشه دشمن را هم نقش بر آب خواهند کرد.
وی اظهار داشت: گرچه اتحاد و همدلی مردم در پیروزی بر مشکلات شرط اساسی و تعیین کننده است اما اگر مسئولان و مدیران عزم خود را برای حل مشکلات مردم نظیر رفع کمبود ها و گرانی ها جزم نکنند این اقدام راه به جایی نخواهد برد.
آیت الله علم الهدی گفت: برخی تلاش دارند با شیوه های مبتذل شور و نشاط برای جوانان فراهم کنند که این امر نشدنی و خطاست، برای فراهم کردن شور و نشاط جوانان باید زمینه کار، تولید و فعالیت اقتصادی آنان مهیا شده و به آنها اعتماد به نفس داده شود که حماسه هایی همانند حماسه فتح خرمشهر را خلق کنند.
وی افزود: باید انرژی علمی و مدیریتی جوانان بکار گرفته شده و در پیشبرد امور جامعه شریک شوند.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.