آیت الله حسن عالمی امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: همه دنیای کفر، رژیم بعث را تا دندان مسلح کرده بودند اما ملت غیور ایران با توکل بر خداوند و رهنمودهای خمینی کبیر در چنین روزی خرمشهر را از اسارت آزاد نمود. پس از فتح خرمشهر بود که دنیا به انقلاب اسلامی پی برد و خمینی کبیر اعلام کرد خرمشهر را خدا آزاد کرد.
وی ادامه داد: اکنون نیز گرچه دنیای استکبار با محاصره اقتصادی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی بکار بسته اما با تکیه بر الطاف الهی، رهنوردهای مقام معظم رهبری و اتحاد ملت ایران اسلامی این دسیسه شوم دشمنان نیز شکست خواهد خورد.
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت آیینهای عبادی شبهای قدر اشاره و بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ارزش شب قدر بیشتر از هزار ماه عبادت برای خداوند است. اگر کسی عبادات شب قدر را بجای برآورد مثل این است که هزار ماه برای خداوند متعال عبادت کرده است. کسی که لیله قدر را شب زنده داری و عبادت کند بیش از هر زمانی به خداوند نزدیک است.
وی گفت: بر اساس روایات اسلامی اگر کسی نتواند به هر دلیلی مراسم عبادی شب قدر را بجای آورد می‌تواند روز قدر این عبادات را بجای آورد لذا ثواب آن فرقی نمی‌کند.
آیت الله عالمی افزود: کسی که در لیله قدر استغفار می‌کند در واقع به اصلاح نمودن خود و نفسش اقدام کرده زیرا خداوند آنها را می بخشد و از آتش جهنم نجات می‌دهد. در روایاتی دیگر رضای خداوند در بجای آوردن عبادات لیله قدر ذکر شده است.
وی گفت: علاوه بر قرآن کریم که نزول آن در لیله قدر آمده کتب سایر ادیان اسلامی نیز در این ماه و شب برای آنها نازل شده است.
6070 /‏1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.