دکتر محمد جعفر صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد برای کنترل فشار خون خود به مراکز و پایگاههای خدمات جامع سلامت مراجعه کرده اند.
وی اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که از 27 اردیبهشت امسال آغاز شده است تا 15 تیر ماه ادامه دارد.
وی گفت: در اجرای این طرح یک میلیون و 250 هزار فرد بالای 30 سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که بسیاری از مناطق استان خراسان رضوی را در برمی گیرد، نسبت به بیماری بیش فشاری خون غربالگری می شوند.
دکتر صادقی افزود: در این طرح افرادی که حداکثر و حداقل فشار خون آنها به ترتیب از 140 و 90 میلیمتر جیوه بیشتر باشد تحت کنترل، مراقبت و بررسی قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: طرح بسیج کنترل ملی فشار خون تا 18 خرداد ماه به صورت اطلاع رسانی و آموزشی اجرا خواهد شد به طوریکه از مردم دعوت می شود برای کنترل فشار خون خود به صورت رایگان به مراکز و پایگاههای خدمات جامع سلامت یا سایت مربوطه مراجعه کنند.
وی گفت: بخش اصلی این طرح از 15 خرداد تا 15 تیر ماه اجرا می شود، به طوریکه علاوه بر مراکز و پایگاههای خدمات جامع سلامت، گروههای سیار برای کنترل فشار خون مراجعان در اماکن پرتردد، بوستان ها، ادارات، ورودی حرم مطهر رضوی، داروخانه ها و سایر مرکز خراسان رضوی مستقر می شوند.
هم اکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه توسط دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی گناباد، نیشابور، تربت جام، سبزوار و تربت حیدریه خدمات رسانی می شوند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.