مسئول امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: زوج های جوانی که در روستاها و مناطق کم برخوردار استان حضور دارند و دستکم 2 سال از مدت زمان عقد آنها گذشته و زیرپوشش هیچ نهاد خاصی نیستند توسط روحانیون مستقر و طرح هجرت روستاها شناسایی شده و اقلام جهیزیه بین آنان توزیع شده است.
حجت الاسلام حسین علی رحمتی افزود: جهیزیه اهدایی شامل 12 قلم کالا از جمله یخچال، فرش، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز، پتو و دیگر لوازم زندگی می باشد که ارزش هر سری آن دستکم 150 میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هزار سری جهیزیه در کشور توزیع شده که بیشترین آن مربوط به خراسان رضوی است.

*کار فرهنگی با پیوست اجتماعی
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رسالت امروز این سازمان فقط امور فرهنگی نیست زیرا کار فرهنگی بدون پیوست اجتماعی خروجی ندارد و برای خروجی موثر باید به سبد معیشت مردم هم توجه کنیم.
حجت الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی با بیان اینکه مبلغان باید نسبت به مسائل اجتماعی هم دغدغه داشته باشند افزود: امامت جماعت فقط محدود به داخل مسجد نیست. وقتی امامت جماعت را پذیرفته باشیم یعنی امام محله و روستا هستیم و هر اتفاقی باید از طریق مسجد اداره شود.
وی اظهار داشت: مبلغان باید برای حل مشکلات مردم و جامعه خدمت رسانی و تلاش کنند زیرا تنها با نشستن و دعا کردن کاری انجام نمی شود.

* توجه به مسجد محوری
مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هم گفت: طرح 'مسجد احسان' از جمله طرحهای این بنیاد است که با محوریت مساجد دنبال می شود.
سید امیر حسین مدنی افزود: توزیع هزار سری جهیزیه شامل 12 تا 16 قلم کالا بین زوج های نیازمند از برنامه های این طرح است.
وی اظهار داشت: ارائه خدمات اجتماعی در کنار خدمات امدادی و بهداشتی از جمله فعالیتهای بنیاد احسان ستاد اجرایی حضرت امام (ره) است که در هر سال انجام می شود.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.