محمد علی امیرفخریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 249 درخواست مربوط به واحدهای تولیدی به مبلغ بیش از 96 میلیون دلار و باقی آن مربوط به شرکت های بازرگانی و صادرکنندگان بوده است.
وی اظهار داشت: درخواست های مربوط به ثبت سفارس برای واردات کالا در کمتر از 24 ساعت در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه آن اعلام می شود.
وی گفت: براساس مصوبه کارگروه توسعه صادرات و کمیته پایش تجارت خارجی استان، برنامه اصلی در این بخش طی سال جاری تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید از محل ارز حاصل از صادرات و به صورت تهاتر کالا است.
امیرفخریان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از واردات کالا به استان را مواد اولیه و واسطه ای بخش تولید شامل می شود، افزود: در فروردین ماه امسال 283 هزار تن کالا به ارزش 97 میلیون دلار از خراسان رضوی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 62 درصد و از نظر ارزش 16 درصد کاهش داشته است و واردات کالا در این مدت نیز 25 هزار تن به ارزش 28 میلیون دلار بود که این میزان هم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
وی اظهار داشت: هدف گذاری امسال استان برای صادرات کالا 2 میلیارد و 743 میلیون دلار است که برای تحقق این رقم، حفظ بازارهای صادراتی کشورهای جنوب شرقی آسیا، تلاش در جهت افزایش صادرات به کشورهای همسایه، تقویت و ارتقای روابط تجاری با کشورهای روسیه و عمان و کشورهای عضو پیمان منطقه ای آسیا در اولویت قرار گرفته است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.