رئیس عقیدتی - سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، گفت: تایباد در سال 98 باید پایلوت کشور قرار گیرد و یک الگوی آموزشی و تربیتی خانواده در حوزه‌های اتحاد و همدلی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رامیار در سفر به تایباد و در جشنی که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) توسط فرماندهی هنگ مرزی تایباد برگزار شده بود، اظهار داشت: زنانی که با عفت و پاکدامنی کانون خانواده را حفظ می‌کنند در اجرای امنیت نقش دارند، امنیت چشمه جوشانی است که از اتحاد مردان و زنان پاکدامن بوجود می‌آید.

وی افزود: از محیط یک زندگی ناآرام فرزندان سالم تحویل جامعه نمی شود از این رو کانون خانواده نقش موثری در ساختن یک جامعه سالم دارد.

وی با اشاره به اهمیت داشتن خانواده سالم بیان کرد: از روابط صحیح و درست زن و مرد زندگی به کمال می‌رسد و نمونه بارز آن زندگی حضرت علی(ع) است که با کمال و آرامش زندگی می کردند و فرزندانی صالح و شایسته تربیت کردند. 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی مطرح کرد: در این برهه زمانی که تکنولوژی رو به پیشرفت است پدران و مادرانی در معرض خطر هستند و لطمه می‌خورند که به امکانات روز دنیا اشرافیت ندارند و نمی‌توانند به فرزندانشان اطلاعات و هشدارهای کامل در خصوص نحوه درست استفاده کردن از تکنولوژی را بدهند. 

وی اضافه کرد: امروزه مشکلات اقتصادی و مادی زیاد است اما آنچه خانواده‌های نیروهای مسلح را از پا در می‌آورد در واقع غرق شدن در مشکلات فضای مجازی است در این زمینه فرماندهانی موفق هستند که همانقدر که به مسائل امنیتی کشور اهمیت می‌دهند، مسائل خانواده و رفع مشکلات آن نیز برایشان مهم است. 

حجت‌الاسلام رامیار در جمع خانواده‌های مرزبانی و انتظامی تایباد، بیان کرد: در جلسه‌ای که در تهران برگزار شده بود سردار رضایی از شهر تایباد و فرماندهی هنگ مرزی تایباد با توجه برنامه‌های موثری که برای خانواده‌ها برگزار می‌شود به عنوان نمونه‌ای بارز برای سایر هنگ‌های مرزی کشور یاد کرد.

وی تصریح کرد: ما امروز در مرزبانی خراسان رضوی به ویژه در تایباد شاهد کاهش جرایمی هستیم که قطعا بیخود بوجود نیامده بخش عمده آن بر اثر تلاش شبانه روزی مرزبانان و همچنین حمایت‌های خانواده‌های آنان است.

او به حدود 16 مرز در کشور اشاره کرد و افزود: اکنون با همه مشکلاتی که در کشور مانند تحریم‌ها، بحران‌های اقتصادی و اعتراضات وجود دارد بویژه در حوزه بازار، عده‌ای که سربازان مدافع وطن هستند با توجه به همه تهدیداتی که در مرز سایه انداخته تلاش می‌کنند تا دست متجاوزان را از کشور کوتاه کنند.

رامیار با توجه به جایگاه تایباد در کشور گفت: امنیت امروز را با هیچ مبلغی نمی‌توان مقایسه کرد، تایباد در سال 98 باید پایلوت کشور قرار گیرد و یک الگوی آموزشی و تربیتی خانواده در حوزه‌های اتحاد و همدلی قرار گیرد. تایباد شهر نیکانی است که از وحدت و انسجام زبانزدنی در کشور برخوردار است. تایباد مهد مردانی است که با آرایش جنگی به هیچ دشمنی اجازه تحرک نمی دهند و گوش به فرمان رهبری هستند که تا امر کند آمادگی رزم و جهاد دارند، باشد روزی که مرد و زن پا در رکاب امام زمان(عج) بگذارند.

وی مطرح کرد: استان خر اسان رضوی 244 شهید مرزبانی در راه دفاع از مرز و کیان کشور تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده که از این تعداد 100 شهید در مرزهای این استان و مابقی در سایر مرزهای کشور به شهادت رسیدند و خانواده‌هایشان در خراسان رضوی ساکن هستند.

گفتنی است ضیافت افطاری و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) ویژه خانواده‌های مرزبانی و انتظامی به میزبانی فرماندهی هنگ مرزی تایباد در حسینیه ولیعصر(عج) برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.