حسن ابارشی روز چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان شهرستان خوشاب افزود: ریشه آسیبهای اجتماعی نه مشکلات اقتصادی که بیشتر فقر فرهنگی ناشی از ضعف عملکرد دستگاههای فرهنگی می باشد که باید جبران شود.
وی همچنین یکی از عوامل معطل ماندن اقدامات بهنگام فرهنگی را موازی کاری دستگاههای ذیربط عنوان و بیان کرد: نهادهای فرهنگی می بایست در فعالیتهای حوزه امور فرهنگی به ذائقه مردم توجه داشته باشند.
فرماندار خوشاب بدون اشاره به آمار مشخص ادامه داد: آمار طلاق در این شهرستان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته که امری نگران کننده است لذا باید با برنامه ریزی لازم و همکاری همه دستگاههای متولی بیش از پیش برای تحکیم بنیان خانواده تلاش صورت گیرد.
وی اعتیاد، ترک تحصیل، کودکان بازمانده از تحصیل و ازدواجهای زودهنگام را از دیگر آسیبهای اجتماعی در شهرستان خوشاب ذکر و بیان کرد: یکی از اولویتهای انقلاب اسلامی موضوع فرهنگ است اما به حوزه های اقتصادی، سیاست، امنیت و فعالیتهای عمرانی بیش از مقوله فرهنگ توجه شده است.
ابارشی بر نقش تاثرگذار سازمانهای مردم نهاد در حوزه امور فرهنگی و رفع مشکلات اجتماعی تاکید و بیان کرد: هم اینک در خوشاب تنها دو سمن فعالیت دارند لذا ضرورت دارد نهادهای دولتی بستر لازم را برای توسعه سمنها در این شهرستان ایجاد کنند.
سلطان آباد، مرکز شهرستان 40 هزار نفری خوشاب در فاصله 197 کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و مشکان دارای 70 روستا است. 32 هزار نفر از جمعیت خوشاب ساکن روستاها هستند. خوشاب که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود در چارچوب تقسیمات کشوری مهر ماه ۱۳۸۹ به شهرستان ارتقاء یافت.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.