سید حسین نیری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران خراسان رضوی افزود: از اول ماه جاری کارتهای شناسایی ملی طرح قدیم چه آنهایی که تاریخ اعتبارشان منقضی شده است و چه آنهایی که هنوز دارای تاریخ اعتبار هستند فاقد اعتبارند و مدرک شناسایی افراد در مراجع قانونی و اجرایی محسوب نمی شوند.
وی ادامه داد: غیر از افرادی که کارت شناسایی هوشمند دارند برای آن دسته از افرادی که برای دریافت کارت ملی شناسایی هوشمند ثبت نام کرده اند اما تا کنون به هر دلیلی آن را دریافت نکرده اند اصل رسید ثبت نام و اصل شناسنامه عکس دار به عنوان مدرک معتبر احراز هویت مورد قبول ادارات و نهادهای اجرایی کشور است و آن دسته اندکی هم که هنوز اقدامی برای ثبت نام دریافت کارت نکرده اند بایستی هر چه سریعتر اقدام کنند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در مورد تعویض شناسنامه های قدیمی نیز گفت: از سال 84 برای افراد زیر 15 سال و از سال 89 برای افراد بزرگسال صدور شناسنامه مکانیزه آغاز شده و اکنون از کل جمعیت شش میلیون و 440 هزار نفری استان سه میلیون و 465 هزار نفر شناسنامه مکانیزه دارند.
نیری افزود: صدور شناسنامه مکانیزه برای نوزادان ادامه دارد و تعویض شناسنامه برای افراد بزرگسال اجباری نیست اما هر کسی تمایل داشته باشد می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به تعویض شناسنامه خود اقدام نماید و لزومی ندارد افراد به ثبت احوال محل تولد خود مراجعه کنند و در هر شهر و هر جای ایران که زندگی می کنند می توانند برای تعویض شناسانه به دفاتر پیشخوان همان محل مراجعه کنند که هزینه نهایی آن تا ارسال به منزل افراد 400 هزار ریال شامل 250 هزار ریال تعرفه دولتی و 100 هزار ریال کارمزد دفتر و50 هزار ریال هزینه پست است.
معاون فناوری و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی نیز در این نشست گفت : از کل جمعیت چهار میلیون و 771 هزار نفری واجد شرایط استان سه میلیون و 784 هزار نفر معادل 79/3 درصد جمعیت واجد شرایط درخواست دریافت کارت ملی هوشمند داده اند که تا پایان اردیبهشت ماه امسال از این تعداد برای سه میلیون و 88 هزار نفر معادل 64/7 درصد جمعیت واجد شرایط کارت صادر و تحویل شده است.
محمد رضا محسنی افزود: 695 هزار کارت تحویل داده نشده داریم که از این تعداد 65 هزار کارت در دفاتر پستی به دلیل عدم مراجعه افراد قرار دارد و حدود 630 هزار کارت نیز در فرایند صدور است.
وی ادامه داد: با توجه به این که برای کسانی که کارت ملی هوشمند خود را به هر دلیلی دریافت نکرده اند رسید تکمیل مدارک به همراه اصل شناسنامه به عنوان مدرک شناسایی تا در یافت کارت ملی هوشمند تلقی می شود افرادی که این رسید را گم کرده اند می توانند دوباره به همان دفتر پیشخوان اولیه ثبت نامی مراجعه کنند.
او اضافه کرد: هزینه دریافت کارت ملی هوشمند با مراجعه به دفاتر پیشخوان با 250 هزار ریال تعرفه دولتی 90 هزار ریال هزینه دفتر و 20 هزار ریال هنگام دریافت کارت 360 هزار ریال است.
1922/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.