محمدرضا پهلوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 34 موزه در کلانشهر مشهد قرار دارند و بقیه در دیگر شهرستانهای خراسان رضوی مستقر هستند.
وی ادامه داد: 32 موزه از مجموع موزه های فعال در خراسان رضوی زیر پوشش و تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 14 موزه متعلق به آستان قدس و 12 موزه متعلق به اداره کل محیط زیست هستند.
رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بقیه موزه های دایر در سطح این استان شامل 23 موزه نیز به بخش خصوصی تعلق دارند.
وی در ادامه به غنای فرهنگی و تاریخی آثار موجود در موزه های خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: موزه های این خطه به لحاظ کیفی و کمی از جایگاه خوبی در کشور برخوردارند بطوری که میزان رضایت گردشگران و بازدیدکنندگان آنها بسیار زیاد است.
پهلوان در خصوص تاثیر موزه ها بر افزایش ماندگاری گردشگران نیز گفت: بازدید از موزه ها ذهن کنجکاو گردشگر را پیرامون پاسخ به پرسشهای مطرح شده در پی بازدید از این مکانها فعال می کند و همین امر وی را به سمت گردشگری هوشمندانه از آثار، بناها و اماکن گردشگری و تاریخی سوق می دهد.
وی افزود: بخشی از گردشگران به شرط فراهم بودن امکانات لازم برای دریافت اطلاعات کامل و صحیح از منطقه زمان بیشتری را صرف می کنند و همین امر موجب افزایش ماندگاری آنان می شود.
خراسان رضوی سالانه میزبان 30 میلیون گردشگری داخلی و خارجی است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.