راضیه علیرضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب واحدهای تولیدی فلزی استان می توانند مواد اولیه خود را از داخل کشور تامین کنند و صنایع فلزی خراسان رضوی از نظر قدمت و تجربه جزء صنایع توانمند استان به شمار می روند.
وی ادامه داد: هم اینک در حوزه صنایع فلزی، بخشی از سنگ آهن و فولاد خراسان رضوی به کشورهای همسایه صادر می شود و این صنایع مشتریهای خاص خود را داشته و تحریمها آنها را دچار مشکل زیادی نمی کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: محصولات صنایع فلزی خراسان رضوی نیز بیشتر مصرف داخلی دارند که حجم قابل توجهی از محصولات را شامل می شود.
علیرضایی افزود: هزار و 413 واحد تولیدی در حوزه صنایع فلزی خراسان رضوی فعال است که برخی از آنها شامل فولاد، قطعه سازی، خودرو، فلزات اساسی، فلزات فابریکی، ماشین آلات، تجهیزات و لوازم خانگی، بازیافت صنایع فلزی و ریخته گری قطعات صنعتی می شود.
وی ادامه داد: براساس آمار، تولیدات منتخب صنایع فلزی طی سال گذشته بیش از 200 هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر، 129 هزار تن انواع لوله و پروفیل، 91 هزار دستگاه خودروی سواری، 30 هزار تن انواع ظروف بسته بندی فلزی، 215 هزار دستگاه انواع کولر آبی، هشت هزار و 332 سازه ساندویچ پانل، 305 هزار دستگاه بخاری و آبگرمکن، هشت هزار دستگاه انواع موتور سیکلت بوده است که برخی از اقلام آنها صادر نیز شده است.
اردیبهشت ماه امسال دولت آمریکا علیه بخش آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران تحریمهای جدیدی اعمال کرد.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.