حجت الله اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: دو بانوی پیوند عضو کرده نیز به اردوی تیم ملی تنیس روی میز و دو بانوی اسکواش باز نیز به اردوی تیم ملی این رشته دعوت شده اند و دو ورزشکار رشته پتانگ زنان و مردان نیز از خراسان رضوی هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی پتانگ به سر می برند.
وی ادامه داد: در حال حاضر از میان جمعیت هدف 300 هزار نفری بیماران خاص و پیوند عضو کرده خراسان رضوی تاکنون 840 نفر در پایگاه اینترنتی این هیات ثبت نام کرده اند.
رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی گفت: در حالی که طی چند سال گذشته این هیات در رتبه سی ام کشور قرار داشت هم اکنون فعالیتهای ورزشی ورزشکاران پیوند عضو کرده و بیماران خاص استان در رده دهم کشور جای گرفته است.
اسدی بر توسعه ورزش برای بیماران خاص و پیوند عضو کرده تاکید و بیان کرد: هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا در زمینه فعالیتهای ورزشی افرادی با بیماری دیابت، هموفیلی، ام.اس، همودیالیز و تالاسمی و افراد دارای پیوند عضو فعالیت دارد.
وی ادامه داد: بیماران دیابتی خراسان رضوی با جمعیتی حدود 240 هزارنفر به عنوان بزرگترین جامعه هدف برای توسعه این گونه فعالیتهای ورزشی هستند.
اسدی همچنین به برگزاری مسابقات جام رمضان بیماران پیوند عضو کرده اشاره کرد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان مسابقات این جام در رشته های پتانگ، شطرنج و تنیس روی میز برگزار خواهد شد.
31 اردیبهشت ماه روز اهدا عضو نامگذاری شده است.
پِتانگ ورزشی است که با توپی فلزی و در داخل خاک، شن ماسه سخت یا چمن برگزار می شود این رشته در روشهای مختلف انفرادی تیمی دونفره و سه نفره و میکس برگزار می‌شود و تعداد پرتابها در هریک این روشها متغیر است.
1922/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.