حامد قربانی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد میزان تعهد پارسال ایجاد اشتغال این شهرستان را هزار و 64 نفر ذکر و بیان کرد: هم اینک میزان بیکاری در گناباد 7.6 درصد است و بر این اساس دو هزار و 69 متقاضی کار هم اینک بیکار هستند.
وی افزود: طی همین مدت 28 میلیارد و 890 میلیون ریال اعتبار مشاغل خانگی و 125 میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار اشتغال پایدار و روستایی به متقاضیان گنابادی پرداخت شد.
فرماندار گناباد ادامه داد: تسهیلات تبصره 16 برای تسهیلات مشاغلی خانگی گناباد نیز طی یک سال اخیر بطور کامل محقق شد اما بیشترین انحرافات در بخش اشتغال مربوط به بخش کشاورزی است که با توجه به موقعیت خود قابلیت مهار کافی ندارد.
وی گفت: 18 هزار و 796 نفر در قالب شش هزار و 773 کارگاه و واحد تولیدی در گناباد تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد نیز در این نشست به بازدید از 85 طرح ملی این شهرستان ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: دو سوم این طرحها در زمینه تعهد اشتغال انحراف داشتند که بیشترین آن مربوط به بخش کشاورزی است.
احمد آذرپرند افزود: بر این اساس قرار شد اصلاح اشتغال در سامانه مربوطه صورت گیرد و بانکها در زمان پرداخت تسهیلات از متقاضیان تعهد اشتغال اخذ کنند.
172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است. حدود 500 شرکت تعاونی با اشتغال بیش از شش هزار و 500 نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.