سید وحید سید حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا فیلم های روز با بهره گیری از تجهیزاتی که امکان نمایش فیلم در فضای باز یا آمفی تئاتر را داشته باشند، برای ساکنین مناطق یاد شده به نمایش درمی آید.
وی اظهار داشت: این برنامه به صورت یک یا 2 روز در هفته با همکاری مسئولان محلی در فضای باز یا آمفی تئاتر اجرا می شود و نرخ بلیت آن نیز برای هر فیلم 50 درصد کمتر از قیمت واقعی آن است.
وی گفت: این انجمن سال گذشته در برگزاری سینمای سیار در خراسان رضوی رتبه نخست کشور را به دست آورد و برنامه های متنوع از جمله سومین جشنواره ملی تسنیم با محوریت قرآن، جشنواره بین المللی فیلم سینما حقیقت و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را برگزار کرد.
حسینی افزود: این انجمن هر سال دوره های آموزشی فیلم سازی، مشاغل سینمایی مانند عکاسی دیجیتال، عکاسی پرتره (نورپردازی)، تدوین گر و کارگاه های فیلمسازی، عکاسی، جلسات نقد فیلمنامه، فیلمنامه خوانی، اردو های عکاسی و فیلمسازی، نمایشگاه عکس، پاتوق فیلم کوتاه و استارت آپ فیلمنامه برگزار می کند.
وی اظهار داشت: پارسال 45 نفر در دوره های آموزشی این انجمن شرکت کردند و امسال 27 نفر در این دوره های آموزشی حضور یافته اند.
وی گفت: خروجی کارگاه های عملی کارآموزان در این انجمن ساخت فیلم های حرفه ای، نیمه حرفه ای، فیلم اولی و همچنین نوشتن فیلمنامه است.
حسینی افزود: حضور در جشنواره های داخلی برای عکس، فیلم و فیلمنامه به تعداد 35 مورد، حضور در جشنواره های خارجی برای عکس، فیلم و فیلمنامه به تعداد 15 مورد، برگزاری گردهمایی عکاسان و فیلمسازان (هفته فیلم و عکس) از دستاوردهای سال گذشته انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد است.
وی اظهار داشت: در مجموع سالانه به طور متوسط 6 نفر کارآزموده و خبره شامل تصویربردار، کارگردان، فیلمساز، عکاس و تدوین گر از مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد به جامعه سینمایی تحویل داده می شود که در سینما آینده ساز خواهند بود.
وی هنرمندانی از قبیل ناصر ضمیری، عادل تبریزی، امیر اطهر سهیلی را از افراد موفقی برشمرد که دوره آموزشی خود را در انجمن سینمای جوانان مشهد گذرانده اند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.