علیرضا رزم حسینی دوشنبه شب در مراسم پایانی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مشهد افزود: امیدوارم مدیران و مسئولان بتوانند زمینه ساز حضور بیشتر قرآن در متن زندگی مردم باشند.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را افزایش معرفت قرآنی دانست و اظهار داشت: قرآن معجزه الهی و تکمیل کننده تمام کتب مقدس در تمام ادیان است و می خواهد انسان را به کمال برساند. قرآن درس زندگی برای تمام عصرهاست.
وی گفت: سخنرانان و افراد اهل قرآن باید ما را با معارف اسلامی آشنا کنند و باید بدانیم قرآن در تمام عرصه ها از قبیل جهاد، اقتصاد، فرهنگ و امثال آن کلام الهی دارد و راهگشاست.
رزم حسینی افزود: وقتی قرآن به پیامبر اعظم (ص) وحی شد، حضرت محمد (ص) به خواندن امر شد زیرا قلم در روزگار جاهلیت از هدف اصلی خود محروم بود.
وی اظهار داشت: به برکت جمهوری اسلامی قرآن از طاقچه ها به متن زندگی مردم آمده و امیدوارم نسل نو و جوانان در فهم قرآن کوشا باشند.

* شاخصه این دوره نمایشگاه رویکرد بین المللی آن است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شاخصه و امتیاز این دوره نمایشگاه نسبت به ادوار گذشته آن، رویکرد بین المللی آن است.
جعفر مروارید افزود: در این دوره با کمک مرکز جامعه المصطفی العالمیه، نمایندگان 20 کشور غرفه غذا های سنتی، نشست های بین المللی، جُنگ قرآنی و کرسی های آزاداندیشی برپا کردند تا شیوه روزه داری و آداب و رسوم و معرفت قرآنی در کشورهای مختلف به مردم نشان داده شود.
وی اظهار داشت: ستاد استانی برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد شامل 22 کمیته اجرایی و در 23 بخش شامل 700 غرفه نمایشگاهی بود.
وی گفت: هر شب 9 قاری بین المللی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، اندونزی و تانزانیا و 14 قاری بین المللی از ایران در کرسی تلاوت نمایشگاه حضور داشته و به تلاوت قرآن پرداختند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در بخش فرهنگی با اجرای برنامه های معرفت بخشی از سوی دانشگاه ها و حوزه های علمیه بر معرفی قرآن برای ایجاد جامعه و سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید شد.
وی اظهار داشت: 14 نشست تخصصی نخبگان با حضور استادان بین المللی با نگاه مطالعات بین المللی با رویکرد قرآن منبع الهام بخش در گفت و گوی بین ادیان از دیگر برنامه های اجرایی این نمایشگاه بود.
مروارد گفت: در مدت هشت شب برگزاری این نمایشگاه 170 رویداد برگزار شد که مرجعیت علمی قرآن را نشان داد.
این نمایشگاه در 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با 700 غرفه از 23 تا 30 اردیبهشت در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر بود.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.