مسعود مهدیزاده مقدم روز دوشنبه در مراسمی به همین منظور افزود: این تصفیه خانه با هزینه 15 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار واحد تولیدی بخش خصوصی با ظرفیت تصفیه 250 مترمکعب فاضلاب در شبانه روز فعال شد.
وی ادامه داد: سرمایه گذار این واحد صنعتی اقدام به ایجاد تصفیه خانه فاضلاب دیگری در مرحله دوم واحد خود نیز در شهرک صنعتی چرمشهر با هزینه 40 میلیارد ریال کرده که در حال ساخت است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: مسئولیت ایجاد تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی برعهده شرکت شهرکهای صنعتی هر استان و برای نخستین بار است که یک واحد تولیدی راسا اقدام به راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب می کند.
وی افزود: شهرک صنعتی چرمشهر با وسعت 153 هکتار در کیلومتر 35 جاده مشهد - سرخس قرار دارد. این شهرک با 63 واحد صنعتی نساجی و سرمایه گذاری 966 هزار میلیارد ریال برای دو هزار و 44 نفر اشتغالزایی کرده است.
مهدیزاده ادامه داد: به دلیل آلایندگی شهرک صنعتی چرمشهر 'طرح بهبود و توسعه تصفیه خانه فاضلاب' در این شهرک از سال 1396 با هزینه 180 میلیارد ریال آغاز و مدت زمان اجرای طرح توسعه تصفیه خانه آن دو سال برنامه ریزی شده است. در این مدت ظرفیت تصفیه فاضلاب شهرک از هزار مترمکعب در شبانه روز به سه هزار مترمکعب افزایش می یابد.
وی گفت: راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی با حمایتهای مختلف و در بخشهای زیرساختی ازجمله تأمین آب، برق، گاز و الزامات زیست محیطی به بهره برداری می رسند زیرا محیط زیست نباید دچار مخاطره شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از رویکردهای مهم دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم بوده و در حوزه های مختلف با این دیدگاه، حمایت و پشتیبانی را در دستور کار خود قرار داده است.
سید امیر مرتضوی افزود: مجموعه قضایی خراسان رضوی در خصوص حمایت از واحدهای صنعتی پیشرو بوده و از سرمایه گذاریهای مشروع در راستای رونق تولید که مد نظر مقام معظم رهبری است پشتیبانی می کند تا شاهد اثرات مطلوب اقتصادی بیشتر در تمام مناطق باشیم.
وی ادامه داد: امسال در راستای رشد تولید و اشتغال صیانت از سرمایه گذاریهای قانونی در دستور کار بوده و تاکنون موجب رضایتمندی صاحبان صنایع شده که آثار مطلوبی در پی داشته است.
معاون دادگستری کل خراسان رضوی گفت: در راستای سرمایه گذاری مشروع و رونق تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار آنها قرار داریم لذا تمام موارد رصد می شوند و هر دستگاهی که وظیفه خود را به درستی انجام ندهد دستگاه قضایی به عنوان حامی صنعتگران وارد عمل خواهد شد و نخواهیم گذاشت تولید و اشتغال دچار مشکل شود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.