اداره کل هواشناسی خراسان رضوی عصر دوشنبه اعلام کرد: نقشه‌ها و مدلهای پیش‌ یابی نشاندهنده تقویت بارش رگباری در استان از عصر فردا است. این بارندگی توام با رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت در فاصله زمانی عصر سه شنبه تا اوایل وقت پنجشنبه هفته جاری خواهد بود.
بر این اساس بیشترین حجم بارش برای نیمه شمالی و غربی خراسان رضوی و در بازه زمانی سه‌ شنبه شب آتی و روز چهارشنبه یکم خرداد پیش بینی شده است. روز چهارشنبه نیز با گسترش جریانات جوی شمالی ضمن افزایش حجم بارش، کاهش قابل ملاحظه دما‌ی روزانه هوا در اکثر نقاط خراسان رضوی رخ خواهد داد.
بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی حجم بارشها در قوچان، کلات، درگز چناران، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن، سبزوار، بردسکن، بجستان، کاشمر، کوهسرخ، خلیل‌آباد، نیشابور، فریمان، صالح‌ آباد، تربت ‌حیدریه، گناباد، کاخک، بینالود و هزارمسجد به ویژه محدوده آبریز سد کارده و همچنین شهر مشهد بیشتر از دیگر نقاط استان پیش بینی شده است.
فعالیت این سامانه جوی با توجه به گسترش ناپایداریهای جوی اختلال احتمالی در سامانه حمل و نقل خراسان رضوی را نیز در پی دارد لذا عموم مردم می بایست طی این مدت از توقف در حاشیه‌ رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.