به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ محمد بوستانی افزود: موسسات خدماتی حفاظتی و مراقبتی استان خراسان رضوی براساس ماده 122 قانون توسعه چهارم از سال 1388 فعالیت خود را اغاز کردند.
وی هدف از فعالیت این موسسات را ارتقای توانمندی نیروی انتظامی در پیشگیری از جرایم و ارائه خدمات حفاظتی و مراقبتی عنوان کرد.
سرهنگ بوستانی اظهار داشت: مهمترین ماموریت این موسسات استفاده از نگهبان مسلح و غیر مسلح در محلات و مجتمع های مسکونی، تجاری و صنعتی، بانکها، مراکز دولتی و غیر دولتی و ساماندهی، طراحی، نصب و پشتیبانی سیستم های حفاظتی و الکترونیکی هشدار دهنده است.

* همکاری نگهبانان محله خراسان رضوی در تامین امنیت شب های قدر
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی خراسان رضوی با اشاره به طرح امنیت شبهای قدر در ماه مبارک رمضان گفت: در اجرای طرح یکپارچه سازی امنیتی نیروی انتظامی از نیروهای موسسات خدماتی حفاظتی و مراقبتی برای تامین امنیت مردم در شبهای قدر استفاده شده است.
سرهنگ بوستانی افزود: با توجه به خالی بودن منازل در شبهای قدر در پی حضور پر رنگ شهروندان در حرم مطهر رضوی، مساجد، تکیه ها و بوستان ها برای انجام اعمال شبهای قدر، حفاظت از اموال آنان و پیشگیری از جرایم احتمالی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی اظهار داشت: هم اکنون 43 موسسه خدماتی، حفاطتی و مراقبتی در خراسان رضوی فعالیت دارند که 24 موسسه از این تعداد در مشهد و بقیه در دیگر شهرستانهای استان هستند.
وی گفت: این موسسات با توجه به نوع قرارداد و درخواست کارفرمایان از نیروهای جوان بسیجی و آموزش دیده یا بازنشستگان نیروهای مسلح استفاده می کنند.
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.