محمدعلی جعفری روز یکشنبه در نشست شورای شهرستانی هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا در گناباد بر اهمیت ثبت کالا در 'سامانه جامع انبارها' و نقش آن در کاهش قاچاق تاکید و بیان کرد: دستورالعمل ثبت کالاها در 'سامانه جامع انبارها' در این شهرستان اجرا می شود اما عزم جدی در اجرای آن وجود ندارد.
وی افزود: فقدان جدیت لازم برای ثبت کالاها در سامانه جامع موجب شده مشکلات در روند ساماندهی توزیع به قوت خود باقی بماند و همین مسئله یکه تازی دلالها را افزایش داده است.
معاون فرماندار گناباد ادامه داد: ثبت نشدن موجودی انبارها در سامانه جامع طی سالهای گذشته نیز موجب شده برخی شرکتهای پخش دارو مبادرت به توزیع اقلام غیرمرتبط مانند باطری قلمی کنند.
وی گفت: همچنین برخی کالاهای صادراتی در شهرستانهای واقع در طول مسیر حمل برای پخش، تحت عنوان تعمیرات وسیله نقلیه در محلی غیر مقصد واقعی تخلیه شده و یا کالاهای دیگر جایگزین آنها می شود لذا به مقصد اصلی خود نمی رسند اما با ثبت شدت کالاها در 'سامانه جامع انبارها' اینگونه موارد کاهش می یابد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گناباد نیز در ادامه نشست شورای شهرستانی هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا گفت: دو میلیارد و 800 میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی یک ماه اخیر در این شهرستان کشف شده است.
سرگرد سید مهدی هاشمیان این اقلام قاچاق را شامل برنج خارجی، سوخت نفتگاز، پارچه، احشام، لاستیک و چرخ خیاطی ذکر و بیان کرد: در این ارتباط 24 دستگاه خودرو قاچاقچیان نیز توقیف شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد هم در این نشست گفت: در چارچوب مبارزه با قاچاق کالا از مجموع بالغ بر سه هزار انبار دایر در این شهرستان گناباد که در سامانه جامع انبارها ثبت شده اند، 1200 انبار شناسایی و مورد پایش قرار گرفتند.
هادی ایزدی افزود: این انبارها در بخش کالاهای مرتبط با امور کشاورزی، دام ، طیور و آبزیان و نیز کالاهای صنعتی و معدنی فعالیت دارند.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.