استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: طی سه دهه اخیر خشکسالی همه استانها را درگیر کرده بود و با بحران آب شرب مواجه بودیم بطوریکه مشهد دستکم 30 درصد کمبود آب داشت و به برخی روستاها با تانکر آب رسانی می شد که امسال خراسان رضوی از نعمت بارندگی برخوردار شد.
علیرضا رزم حسینی افزود: این بارندگی ها هرچند سفره های آب زیرزمینی را بهبود بخشید اما در شهرستانهای بردسکن، کلات، سرخس و شاندیز و طرقبه، خسارت وارد کرد و مزارع و باغات بسیاری از شهرستانهای این استان آسیب دید.
وی اظهار داشت: اکنون همه سدهای استان پر آب است به طوریکه ذخیره آب سد دوستی از کمتر از 200 میلیون متر مکعب به 800 میلیون متر مکعب رسیده و شهر مشهد تا سه سال آینده از بحران آب نجات یافته است.
وی گفت: بارندگی ها تخریبهایی هم در پی داشته که دلیل آن هم دست اندازی ما به رودخانه و زمینها بوده که منجر به بروز سیلاب و تخریب شده است.
رزم حسینی افزود: عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در روستای سیف آباد بردسکن آغاز شده و امیدواریم ظرف سه ماه آینده منازل مسکونی روستایی با کمک مردم بازسازی شود.
وی از کمک مردم و همبستگی فراگیر اقشار مختلف جامعه در سیل اخیر و از همه نیروهای امدادی، هلال احمر، و سپاه پاسداران قدردانی کرد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در شهرستان بردسکن از 12 هزار و 237 واحد مسکونی 2 هزار و 600 واحد بازسازی شده که 21 درصد واحدهای مسکونی را شامل می شود.
سید رضا موسوی نیا افزود: در بارندگی اخیر 26 شهرستان استان دچار آسیب شده و 615 نقطه روستایی استان خسارت دیده است.
وی اظهار داشت: با تمام مشکلات و کمبود اعتبارات و تسهیلات، بازسازی و مقاوم سازی 50 واحد مسکونی در روستای سیف آباد این شهرستان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه کم توجهی به مقاوم سازی مسکن روستایی باعث تخریب واحدهای مسکونی شده گفت: در روستای سیف آباد واحدهایی که مقاوم سازی شده اند سالم و پابرجا هستند لذا از همه روستائیان انتظار داریم نسبت به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی اقدام کنند.
موسوی نیا افزود: برای مقاوم سازی و بازساری منازل مسکونی در روستاها 40 میلیون تومان تسهیلات و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرها 50 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.
وی اظهار امیدواری کرد با کمک خیرین و نهاهای حمایتی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل هرچه زودتر بازسازی و مقاوم سازی شوند.
سرپرست فرمانداری بردسکن نیز در این مراسم گفت: بارندگی امسال خساراتی به بخشهای کشاورزی، مسکن و راههای روستایی وارد کرد که گزارش خسارات به مسئولین استانی ارائه شد.
ابراهیم قاسم پور افزود: حضور امروز استاندار و هیات همراه در روستای سیف آباد این شهرستان نشان دهنده اهمیت این موضوع و دغدغه مسئولان استان برای کمک به مردم خسارت دیده از سیل است.
وی ابراز امیدواری کرد علاوه بر بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل، خسارتهای وارده در بخش های دیگر هم جبران و مشکلات مردم حل شود.
شهرستان بردسکن در 273 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.