هادی هاشمی روز شنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کتاب را دانشجویان جامعه المصطفی ترجمه یا تالیف نموده اند.
وی اظهار داشت: همچنین در غرفه جامعه المصطفی در این نمایشگاه، قرآن های ترجمه شده به چهار زبان چینی، انگلیسی، اردو و فرانسه توسط دانشجویان این مرکز آموزشی به نمایش درآمده است.
وی با اشاره به حضور سه هزار و 500 طلبه از 72 کشور در جامعه المصطفی مشهد گفت: مرکز بین المللی ترجمه و نشر آثار جامعه المصطفی مشهد تاکنون هزار و 500 عنوان کتاب به بیش از 22 زبان با مباحث مختلف از فقه و کلام، فلسلفه، علوم انسانی، علوم تربیتی، طب و مسایل ورزشی را منتشر کرده که توسط دانشجویان این مرکز نوشته یا ترجمه شده است.
هاشمی افزود: فعالیت ‌های محوری و فرهنگی جامعة المصطفی در مشهد در قالبهای متعدد در این نمایشگاه به نمایش درآمده و بر همین اساس غرفه‌ های متعلق به این مرکز به چند بخش تقسیم شده که بخش هنر و رسانه آن شامل آموزش ‌های کاربردی و تبلیغی، زبان فارسی، فضای مجازی، ترجمه و نشر است.
وی پژوهش، امور خانواده و بین الملل را از دیگر بخشهای ارائه شده در غرفه های این مرکز در نمایشگاه قرآن برشمرد و اظهار داشت: بخش پژوهش شامل عفاف و حجاب، آداب و رسوم‌ ملل در ماه رمضان، مشاوره و خدمات روانشناختی، مهد قرآنی ملل و دبستان ملیتی نورالمصطفی (ص) می باشد.
وی گفت: در بخش بین الملل نیز طلاب تبعه 17 کشور از جهان اسلام حضور دارند و علاوه بر ارائه محصولات قرآنی و فرهنگی کشور خود به سوالات مخاطبان در امور فرهنگی و قرآنی کشورشان پاسخ می دهند.
هاشمی افزود: در بخش امور خانواده نیز مسابقات متنوع برای گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: کشورهای سنگال، تانزانیا، افغانستان، پاکستان، هندوستان، ساحل عاج، کنیا، آذربایجان، عراق، ترکیه، چین از جمله کشورهایی هستند که محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
وی برگزاری محافل قرآنی، جزء خوانی و قرائت قرآن، جنگ ‌های قرآنی و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و کلامی را از دیگر برنامه های جامعه المصطفی العالمیه مشهد در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت برشمرد.
هاشمی برگزاری نشست‌ های علمی و تخصصی، رونمایی از سه عنوان کتاب شامل قرآن کریم و نهج البلاغه به زبانهای مختلف را از دیگر برنامه های این مرکز در نمایشگاه قرآن ذکر کرد
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با 700 غرفه در مساحت 18 هزار مترمربع با حضور فعالان قرآنی 20 کشور تا چهاردهم ماه رمضان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر دایر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.